Nektar – The Other Side (2020)

Poznám prvých 11 albumov Nektar a práve som si uvedomil, že mi z nejakých neznámych dôvodov ušiel Prodigal Son z roku 2001. Na skupinu som však časom stratil stopu a od roku 2008, vydaním Book of Days, som nič nepočul.

Je smutné, že Roye Albrighton zomrel v roku 2016 a od tej doby sa v radoch
skupiny objavil rozkol, ktorý viedol k tomu, že je tu teraz Nektar i New Nektar. Vzhľadom na to, že druhá verzia, založená v Nemecku, neobsahuje žiadnych zakladajúcich členov a ani hudobníka, kto by hral s kapelou pred rokom 2007, niet pochýb o tom, kto je skutočným pokračovateľom značky Nektar.

Dnešnú podobu tvoria zakladajúci členovia skupiny, Ron Howden (bicie, perkusie, doprovodné vokály), Derek “Mo” Moore (basy, klávesy, vokály a texty) a Mick Brockett (vizuálna interpretácia a texty). Mick je zaujímavá postava a treba to pripomenúť, že je vo svete hudby jedným z mála takých, ktorý v skutočnosti nehrá, pritom je plnohodnotným členom kapely. Ďalšími do partie sú Ryche Chlanda (gitara, vokály), ktorý v skupine pôsobil v roku 1978 a Randy Dembo (basová gitara, vokály), ten bol členom Nektar v rokoch 2004 a 2005. Úplným nováčikom je Kendall Scott (klávesy).

The Other Side je prvý štúdiový album od smrti Roye Albrightona, takže určite nebolo ľahké zachytiť klasický zvuk Nektar, ale dokázali to. Toto dielo nielen že znie, ako keby bolo nahraté v sedemdesiatych rokoch, ale niektoré skladby aj boli vtedy napísané a prezentované. Pre fanúšikov Nektar sú tu aj ďalšie prekvapenia. Nezaznamenaná pieseň Skypilot z roku 1978 dostala nový text – zmenila sa na Skywriter a dokonca vyšla aj ako singel. I’m On Fire je hudobná adaptácia básne, ktorú napísal Mo pre svoju budúcu manželku Nicki počas toho istého obdobia.

Skutočným prekvapením je však skladba Devil’s Door. Hoci ju kapela hrala naživo už v roku 1974, nikdy sa nedostala na žiadnu štúdiovku Nektar. Pieseň bola aktualizovaná a nahraná špeciálne pre tento album, ale úvodná gitarová časť je prevzatá zo živej nahrávky z roku 1974, v ktorej účinkuje Roye Albrighton.

Albrightonovu prítomnosť je však
cítiť na celom diele. Chlapci to podali takým spôsobom, že The Other Side je ozajstnou poctou tomuto hudobníkovi – nazreli do minulosti, ale zároveň ukazujú, že pred sebou majú sľubnú budúcnosť. Už dlho som fanúšikom Nektar a tento album je pre mňa veľkým potešením. Odporúčam každému, kto má rád túto kapelu alebo miluje klasickú progresívnu rockovú hudbu sedemdesiatych rokov.
Moje hodnotenie: 9/10.

1. I’m On Fire (8:32)
2. Skywriter (7:52)
3. Love Is / The Other Side (17:57)
4. Drifting (9:11)
6. Devil’s Door (8:11)
5. The Light Beyond (2:51)
6. Look Through Me (5:01)
8. Y Can’t I Be More Like U (2020) (6:31)

Derek “Mo” Moore – bass, vocals, lyrics
Ron Howden – drums, vocals
Mick Brockett – lighting [visual conceptions], lyrics
Ryche Chlanda – guitar, vocals, lyrics
Randy Dembo – bass, pedalboard [bass pedals],12-string guitar
Kendall Scott – keyboards
+
Roye Albrighton – guitar (Devil’s Door)

The Other Side Book Cover The Other Side
Nektar
Cosmic Cowboy Records/Esoteric Antenna
2020
2xLP, CD
8

4 názory na “Nektar – The Other Side (2020)”

1. Novinka je překvapivě plná nápadů a má co nabídnout. Velice se mi líbí kratší skladby, tedy ty kolem osmi minut. Mají celkem pěkné melodické motivy a zpracování je také příjemné. U delších skladeb občas cítím, že jsou natažené, aniž by ten prostor bylo čím pořádným zaplnit. To album nemuselo mít 66 minut, lépe by se mi strávilo o 20-25 minut kratší.
    I tak, výborné. Ty čtyři hvězdy bych dal také.

2. Deska, na kterou jsem zvědav. Žádný z našich, respektive Musicrecords, ji v ponuke doteď neměl. Proto ji zatím nevlastním, ale jestli je například v GrooveLand mají, přes Discogs si ji objednám. Raději zkusím krátký test na YT, ale věřím a chtěl bych, aby to bylo další velké album rockových dinosaurů po vzoru posledních děl Wishbone Ash, Lucifer´s Friend, nebo Ten Years After, která jsou pro mne zcela srovnatelná s jejich začátky a jasně pěti bodová. Díky za připomínku, jdu hledat kde ji mají, ať pak stačí pár kliků.
    🙂 to je doba tohle, žádné návštěvy kamenných prodejen a testy tam na sluchátkách s paklem cd v ruce 🙂 jó, kde ty doby jsou 🙂

1. Chtěl jsem si udělat krátkej test, ale hned první skladba mě drapla tak, že jsem si poslechl celé album. Je opravdu pěkné, s řadou úžasných momentů a zvukomalebnejch instrumentálních ploch. Zdá se mi téměř neuvěřitelné, že se takhle hraje i v roce 2020. Jsem přesvědčenej o tom, že fanoušci Nektar budou nadšení…