Bouře ve sklenici vody?

Už velmistrovské zahájení Funeral Empire s pre-metalovým riffem naznačí, nakolik že se personální změny v kapele odrazí v muzice samotné. Zpívající kytarista i klávesák Ollie Halsall se ukáže být pro jádro Tempest Hiseman/Clarke tou nejlepší volbou, což plně prokáže v každém songu druhé studiovky, která představuje jedinečnou kombinaci úderného rocku s prvky progrese, psychedelie, 60’s popu i špetkou jazzu.

Halsallem přibroušená verze beatlesovské Paperback Writer je tím nejlepším poděkováním Geoffu Emerickovi, jak se o něm lze dočíst i v bookletu alba, skočná funkovice Stargazer zas perlou (ne)ztracenou mezi ostatními drahokamy, z nichž nejtřpytivějším je hardrockový epos Dance To My Tune, který z pestrého rozjezdu a něžnosmutné mezihry ve střední části dospěje ke strhujícímu závěru, v němž rytmická sekce Halsallovi slouží jako trampolína pro jeho kytaru.
Titulní blues-jazzový song s příjemně poklidnou atmosférou ozdobí pianový doprovod, v jediném společném díle dvojice Halsall/Hiseman se zpěvným názvem Yeah Yeah Yeah, jež patřilo mezi nejoblíbenější koncertní čísla Tempest, bicmen připomene, čeho že by byl schopen, kdyby situace žádala. Rozdává razítka na potvrzení o dokonalosti alba se stejnou vervou, s jakou u nás politici předávali řády jednomu zasloužilému strýci z daleké Kanady, o němž ještě včera neměli ani tucha.
Album ale pokračuje čarokrásnou fantazií Waiting For A Miracle, v níž dá pro změnu Clarke vědět i o svých pěveckých kvalitách, a vrcholí přívalovou bouří Turn Around, která symbolicky dává vyniknout všem.

tempest_olliejon

Názorný příklad schopností všech zainteresovaných je vhodně zvolenou tečkou za výjimečným rockovým albem, které je tím nejlepším odkazem Ollieho Halsalla, bo nezaslouženě přehlížený titul si v ničem nezadá s nejlepšími kusy v podání vzývaných Cream, či The Experience Jimiho Hendrixe.

Turn Around!!!

A1. Funeral Empire (Ollie Halsall) 4.25
A2. Paperback Writer (Lennon/McCartney) 2.30