Whitesnake – Saints And Sinners; Svatí A Hříšníci

Jsou chvíle kdy vyloženě chápu určité jedince, kteří si doslova libují v neznalosti angličtiny. Tak třeba zrovna tady, vlastně když o tom tak přemýšlím, tak nejspíš u kompletní diskografie bílého hada. Ty Coverdalovi texty jsou opravdu příšerné, prostě hrozné. Obyčejná, někdy docela tupá póza, se všemi těmi lehkými ženštinami, zlomenými srdéčky, nebo naopak fráze plné sexuálních úspěchů a nikdy nekončícího libida. David se v podobných oblastech prostě vyžíval a s trochou nadsázky se dá tvrdit, že právě tento žánr byla jeho parketa. Když ale odhlédneme od dětinských textů směrem k hudbě, dostáváme k daleko zajímavějším oblastem. Osobně mám rád několik etap Whitesnake a každá z nich mně vyplavuje některou nahrávku jako tu nej.

Odzadu je to třeba famózní Forevermore, na konci osmdesátých epochální jízda Slip Of The Tongue, nebo trojice nejoblíbenějších desek natočených v jednom šiku a hned z kraje jejich kariéry, s vrcholem Ready An Willing, dále Come An Get It a dost možná i recenzovaná Saints And Sinners. Právě na nich zní kapela vesměs (blues)rockově, komerčně-popová stránka tu zdaleka není tak silná, jako tomu bude na dalších dvou nahrávkách.

Songy mají tah na bránu, bluesový feeling, skvělý Birchův zvuk, solidní instrumentální výkony a……a pak je tu samozřejmě Davidův fantastický zpěv. Ten sám o sobě posílá tvorbu bílé hadice o podlaží vzhůru, jen je třeba se oprostit od těch otřepaných frází, banálních textových slátanin, opěvujících stereotypní až úchylnou sexuální tématiku. Tato deska obsahuje dva obrovské hity Whitesnake, které David později umístil na slavnou lp 1987. Skladby Crying In The Rain a Here I Go Again mám v této prostší verzi daleko raději. Nezní přeplácaně a zbytečně komerčně. Spolu s povedeným odpíchnutým úvodem Young Blood a Rough An Ready, boogie věcmi Love An Affection, Rock An Roll Angels a hravou Dancing Girls, patří k tomu lepšímu, co Whitesnake kdy napsali. Nejpovedeněji na mě však působí závěrečná titulní Saints And Sinners, do které kluci jistě čerpali nápady z Párplovského Bolinova alba Come Taste The Band.

Přestože mám Whitesnake-ovských desek doma pořádnou hromadu, k nějak zvlášť oblíbeným interpretům tito woman boys nepatří. Když ale hledám nenáročnou muziku, co cílí svými rychle do ucha jdoucími popěvky přímo na komoru, většinou se v nich nezklamu. Vždyť posluchačova nálada nevyžaduje úplně vždy jen tu technicky náročnou muziku.

1. Young Blood (3:30)
2. Rough An’ Ready (2:52)
3. Bloody Luxury (3:23)
4. Victim Of Love (3:33)
5. Crying In The Rain (5:59)
6. Here I Go Again (5:08)
7. Love An’ Affection (3:09)
8. Rock An’ Roll Angels (4:07)
9. Dancing Girls (3:10)
10. Saints An’ Sinners (4:22)

Total Time 39:18

David Coverdale / Lead Vocals
Micky Moody / Guitars
Bernie Marsden / Guitars, Backing vocals
Jon Lord / Keyboards
Neil Murray / Bass
Ian Paice / Drums

Saints And Sinners Book Cover Saints And Sinners
Whitesnake
Geffen
1982
10

8 názorov na “Whitesnake – Saints And Sinners; Svatí A Hříšníci”

1. Whitensnake patria k mojim obľúbencom, ďakujem za recenziu. Mám rád všetky éry kapely a podľa chute si púšťam, na čo mám náladu. V súčasnosti vedie 1987 kvôli štýlotvornej gitare Johna Sykesa a prišiel som na chuť poslednej Flesh and Blood. Tú som v dobe vydania odzíval, ale minulý rok som si ju nahral do mobilu a cestou do práce som si uvedomil, že ma neskutočne baví.

2. Pre mňa je podstatná hudba. Mám rovnako radšej túto verziu hitov Crying In The Rain a Here I Go Again, za umelecký vrchol Whitesnake považujem albumy Ready An’ Willing a Live… In The Heart Of The City.
    Pavel, díky za recku!

3. Nevím, jestli si někdo libuje v tom, že nerozumí angličtině. Já na to hrdej rozhodně nejsem, ale zrovna texty písniček pro mě nejsou zas tolik důležité. Větší důraz kladu na hudbu samotnou a víc mi vadí to, že si nemůžu číst v informacemi naditých bookletech…

Davida mám jako zpěváka rád, ale na Whitesnake jako takové jsem se nikdy speciálně nezaměřoval a doma od nich nemám ani notu. Tohle album je v pohodě, tu trojku bych mu vlepil taky a pár písniček z něj znám. Mám dojem, že už tady byly texty od Antonyho, možná aj hejkala, ale jsou bohužel pryč.

1. Ruská generace angličtinu nepotkala ani z rychlíku. Taky se s tím dalo žít. Texty si můžeš přeložit, ale zrovna tady bych to nedoporučoval. David je jistě výborný zpěvák, jen nemá soudnost kdy skončit.

4. Plně souhlasím s oběma předřečníky. Je to póza pro náctileté holky a Coverdale by mohl mít ve svém věku už rozum. Na každé desce jsou vycpávky, to je fakt a proto je nepotřebuju mít rozhodně všechny. Píšete taky, že následovník jde cestou popu, mně se naopak líbí o dost víc, než tento zvlášť mix rocku a nasládlosti. Víte o tom, že Whitesnake teď mají dva zpěváky. K Davidovi ještě přibrali nějakého cucáka.

5. Mám všechna alba Witesnake na různých nosičích, ale podle mě trpí nevyrovnaností. Na každé desce nejedna slabá věc, která ji dělá průměrnou. O textech nemá cenu mluvit, jejich obsah dokreslují známé videoklipy. Naživo jsem je viděl v době vydání Good To Be Bad a byl to jeden z nejhorších koncertů, které jsem absolvoval. Zvuková koule, kytarové onanie a Coverdale neustále držící se za koule není zrovna to, co mě na koncertech láká. Ze studiových alb Whitesnake bych nedal žádné plný počet bodů, nejraději mám koncertní Live In the Heart Of the City, která obsahuje to nejlepší z prvních alb ve skvělém podání.