Život a jaro jedenasedmdesátého

Všem, kdož máte rádi první alba Deep Purple, a také období okolo jejich mega opusu In Rock, mohu doporučit tuto německo-americkou formaci, stojící někde na pomezi první a druhé ligy drsného sedmdesátkového hard rocku.

Podobných kapel jako byli Life bylo tehdy jistě hodně a mám za to, že v jejich prvotině Spring se ukrývá celkem slušné množství potenciálu. Je tu vše typické pro dobu, ve které album vyšlo i styl, který prezentovalo. Neschází drsnost, energie, nasazení, solidní hráčská erudice, stejně jako množství zajímavých momentů, které jsou po kompoziční stránce opravdu povedené. Občas vykouknou flétny, místy mocně duní harmonika, najdeme tu i spoustu akustických kudrlinek a osvěžujících atmosférických pasáží po vzoru psychedelických Pink Floyd. Občas je to pořádná jízda, ale dost často se sound kapely pěkně zakulatí, dopopředi vyplují košatější aranžmá a seskupené emoce.

Nástup s Tantalizing Sensation je totálně zeppelinovský, ale něžná pasáž v půli už cizí zahrádky okopávát nepotřebuje. Stejně jako druhá, necelé dvě minuty dlouhá, spoře oděná kráska instrumentálních proporcí – Laverne’s. Radost poslouchat. Další skladby v sobě mají jak urostlé kořeny blues, tak štipku té psychedelie, ale třeba i boogie – na začátku Hawaiian Jack, nebo během další Honeydrippin’ Boogie Woogie. Zajímavou je též z němec až kamsi za velkou louži utíkající countryovka My discovery.

Tož toto je krátká vizitka kapely Life, jež sice neměla dlouhého trvání a světu předhodila jen jedno, ale vůbec ne špatné studiové album určené především pro skalní sběratele sedmdesátkového rocku.

01. Tantalizing Sensation — 3:49
02. Laverne’s — 1:49
03. Dream Machine — 6:17
04. Mean Woman — 3:19
05. Hawaiian Jack — 6:18
06. Honeydrippin’ Boogie Woogie — 3:09
07. Then I Am, Pt. 1 — 2:56
08. Then I Am, Pt. 2 — 1:31
09. My Discovery — 4:11
10. Talkin’ Bouta Woman — 6:06
11. The Last Song — 3:08

Jason — lead guitar, bass, vocals
Linus — guitar, harmonica, vocals
Gernot Plitz — bass, piano
Marcel Mohr — drums
+
Elmar — flute, saxophone
Werner Bott — organ, piano

Spring Book Cover Spring
Life
Hard Rock, Psychedelic Rock
CBS
1971
11

5 názorov na “Život a jaro jedenasedmdesátého”

1. Kluci spíš než hudebně, jsem to myslel zvukově a celkovou náladou. Zkrátka tyhle Life mi zní hodně syrově, neučesaně a opavdově uvěřitelně, podobně jako první desky D. P. Upřímná hudba, co si na nic nehraje.

1. Ba, taky jsem rád za připomenutí a taky pamatuju, když jsme na minulým webu probírali Life, vč. švédský a anglický formace stejnýho jména (tu z nich oblibuju nejvíc). Tyhle jsem si musel osvěžit poslechem, bo mi zarazila poznámka o Deep Purple a jejich prvních albech. Takhle jsem desku Spring v paměti uloženou neměl a popravdě ten příměr nechápu ani teď… Ale co už, i tak je to poctivý album s řadou skladeb a pasáží, kvůli kterým stojí za slyš.