Bakerloo – Bakerloo, 1969

Ach, Bakerloo – to legendami opradené zoskupenie. Kto z hľadačov skrytých pokladov by s ním nechcel mať tú česť?

Úvod obstará neskutočná džezrockovica Big bear ffolly a je to teda riadny nárez. Harmonikové blues Bring it on home je niečo úplne iné, ale aj to sa parádne počúva. V prípade Drivin’ Bachwards ide o bluesové prevedenie známej Bachovej skladby a je to veru vydarená inštrumentálka. Last blues zdobí neopísateľná atmosféra. Skladba neskôr pritvrdí a vo veľkom sa začne bluesrockovať, pričom Clempsonova gitara sóluje, ako o život. Za tým sa prvotná nálada vracia späť a pieseň pokojne končí. Gang bang nemôže byť nič iné, ako rázna hard/blues rockovina. Sólová gitara tu vyšíva ako besná a príde aj na bubenícke sólo, ktoré si stále rád vypočujem.

This worried feeling je zasa prekrásne pomalé blues, z ktorého sa mi až slzy tisnú do očí. Ale nielen z hudby samotnej – tá uveriteľnosť podania skladby a jej prevedenia až mrazí – tomu hovorím na kosť poctivé muzicírovanie. Takmer pätnásť minútová Son of moonshine je najdlhšou skladbou tohto diela a ponúka výživné bluesrockovanie s troškou psychedélie a občasnými hardrockovými tendenciami. Všimnite si basáka, ktorý je fakt výborný, ale táto veľskladba je predovšetkým o sólovej gitare lídra kapely. Bubeník sa však tiež zahanbiť nedá a vôbec všetci traja sú inštrumentálne zdatní. Ani nepíšem, že ide o vrchol albumu, pretože tých tu je viacero – od úvodnej pecky, cez Last blues, Gang bang, This worried feeling, až po tento skvelý kus. Bonusovka Once upon a time znie trochu hitovo, ale treba dodať, že hitovosť v podaní Bakerloo je niečo iné ako (s)hitovosť z rádia. Mám ju rád.

Veľká vzácnosť.

1. Big Bear Ffolly (Clempson/Poole) 3:55
2. Bring It On Home (Willie Dixon) 4:16