The Beatles

Britská kapela činná v 60. rokoch minulého storočia, The Beatles, je legenda. Jej muzika oslovuje masy, naštartovala hudobný priemysel v oblasti populárnej hudby tak, ako nik pred ňou a málokto po nej. Bez ohľadu na pejoratívne výklady predchádzajúcej vety je štvorica hráčov Paul McCartney, John Lennon, George Harrison a Ringo Starr právom synonymom pre kvalitnú stráviteľnú muziku, na hony vzdialenú marketingovej stoke súčasného mediálneho éteru. Napísané i povedané bolo o nich azda všetko. Tak ako sa o nich vyjadriť a neopakovať sa? Čítajte ďalej.

Stretnú sa dvaja hudobní producenti a dumajú, ako sa napakovať.

„Počuj, nebolo by dobré stvoriť dajaký „boyband“?“

„Jasné. Poznáš recept?“

„Že váhaš. Spomínaš si na ten prvý, čo to celé začal?“

New Kids On The Block?“

„Neblázni! Beatles!“

„Jasné! Ale počuj, oni mali skvelého producenta Georgea Martina.“

„A čo si myslíš, že dnešný šoubiznis nie je plný akýchsi Martinov? Kukni sa do občianskeho, však aj ty sa voláš Martin. Azda sme horší ako henten historický relikt?“

„Sakra, máš pravdu! Falošnú skromnosť bokom! Veď sme profíci a vtedy bol aj jednooký medzi slepými kráľom!“

„Máš pravdu. Vyberme štyroch „hezounov“ a bude to.“

„Veru, vzhľad je najdôležitejší. Veď aj Beatlesáci mali najprv toho bubeníka, ako sa len volal… Pete Best!“

„Veru, potom ho vymenili za Ringo Starra, čo na tom, že nevedel hrať, vyzeral lepšie.“

„Pche, a že 60. roky neboli rovnako povrchné ako súčasnosť…“

„Nezabúdaj, že by im mal niekto napísať dajaké „lovesongy“, však aj Beatles uspela so singlom Love me do (1962).“

„Kokso, ako dokážeš vysloviť tie zátvorky?“

„Neboj, odo mňa sa ešte máš čo učiť. Čo s tým prvým hitom?“

Do me love?“

„Pecka!“

„Ideálna je prezývka typu Úžasná štvorka alebo tak dajako.“

„Aby sa to neplietlo s tým komiksom, to si ešte premyslíme.“

„Fajn, mali by okamžite nahrávať jeden album za druhým a vyvolať to tú mániu.“

„Mánia je otázkou médií, neboj, to zabezpečíme. Neuvažuješ aj o nejakej invázii?“

„Ba veru hej, keď nám Británia zdrhne z Európskej únie, mala by zopakovať inváziu do USA. A kapela je pre to vhodný nástroj.“

„Počkaj, čo, keď sa ukáže, že sa tá štvorica stane schopnejšia, než počítame a bude chcieť časom experimentovať v štúdiu i so žánrami…“

„Myslíš, akože by sa začali hrať na muzikantov? Keď ich budú všetci žrať, zožerú im aj to… umenie.“

„Bŕŕŕ, nebuďme vulgárni! Nebojíš sa, že v USA napáchnu slniečkárstvom, Hippies a Beat Generation dokázali nahlodať aj tých vyfešákovaných Beatlsákov.“

„Ale kdeže, necháme ich dobýjať Texas, tam ich naučia onakvejším móresom.“

„Fajn, prinajhoršom vydajú biely album, nech je jasné, že na multi-kulti sa dnes nikto nehrá.“

„Super. Dodáme ešte dajakú mysterióznu šou, žltú jadrovú ponorku a azda ich dostaneme aj do nejakého prestížneho štúdia. Dnešná muzika je boj!“

„Tak jest. Bol by v tom čert, aby to nevyšlo.“

„Stále ma máta jedna vec, snáď si nenájdu nejaké ženské, čo im pomotajú hlavu. Aby sme nebanovali. “

„Neboj sa, dnes už na vzťahy neveria ani vo Vatikáne. Skôr sa desím toho, že sa ukáže, že im to písanie pesničiek pôjde od ruky. Možno nám to celé skazia .“

„Cha, cha! Myslíš, že dnešní modeli dokážu napísať a zložiť niečo, čo si zapamätá aj niekto iný ako ich kaderník?“

„Hm, asi máš pravdu, Lennom-McCarty boli neopakovateľní.“

„Presne. Už len zaistiť, aby nám predčasne neskonali a je to.“

„Ozaj, musíme ich držať skrátka, aby nechceli vyraziť na sólovú kariéru a zároveň natoľko voľne, aby sa navzájom neposekali.“

„A to, kamarát môj, je umenie, ktoré neovládala ani skupina Beatles.“

„OK, ruka je v rukáve. Poďme na to.“

A bolo. Myslíte si, že o týchto dvoch týpkoch ešte budete počuť? Že sa zjaví ďalšia kapela formátu The Beatles? Ale no tak, takto to nefunguje. Umenie projektované od stola na papieri je vhodné naozaj len do dnešných rádií, televízií, na internet, aby hneď po odvysielaní príslušné parazity zinkasovali „keš“. O hudbu sa nestarajú. Aj preto sa dnes i v budúcnosti budete stretávať s muzikou Beatles a nie s, dajme tomu, Milli Vanilli.

DISKOGRAFIA:
Please Please Me (1963)
With the Beatles (1963)
A Hard Day‘s Night (1964)
Beatles for Sale (1964)
Help (1965)
Rubber Soul (1965)
Revolver (1966)
A Collection Of Beatles Oldies (1966)
Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band (1967)
Magical Mystery Tour (1967)
The Beatles (1968)
Yellow Submarine (1969)
Abbey Road (1969)
Let It Be (1970)
Live! at the Star-Club in Hamburg, Germany; 1962 (1977)
The Beatles at the Hollywood Bowl (1977)
First Live Recordings (1979)
Live at the BBC (1994)
Past Masters, Volume One (1988)
Past Masters, Volume Two (1988)
Love (2006)
On Air – Live at the BBC Volume 2 (2013)
The Beatles Bootleg Recordings 1963 (2013)

7 názorov na “The Beatles”

  1. Zajímavý pohled, vidím to trochu jinak, ale to je věc názoru. Myslím, že producent a manager Beatles byl Brian Epstein a George Martin byl zvukový inženýr a pátý člen skupiny ve studiu. Měl jsem to štěstí, že jsem je mohl sledovat sice za “železnou oponou” on line. Poslouchám taky něco jiného, ale Beatles budou pro mě do smrti TOP a jestli uměli hrát neřeším.

        1. Mně se dokonce tvůj text líbí, je to pohled člověka, který jejich dobu nezažil a líbí se mu jiní interpreti. Můj spolužák a dlouholetý kamarád hrál na konci šedesátých let v amatérské bigbítové kapele, nyní hraje v symfoňáku (amatérském) na violu a před nedávnem mi volal jestli bych mu neposlal něco od Beatles, že má od nich jenom supraphonský Abbey Road na vinylu a , že by chtěl i to co považuji za dobré a mohlo by se mu líbit. Jinak díky za reakci na mou reakci.

Pridaj komentár