Seven Sisters – The Cauldron and the Cross (2018)

Posledná dekáda viac než praje novým heavymetalovým kapelám ako White Wizzard, Haunt, Striker, Enforcer, Night, Riot City, Traveler, Cauldron a ďalším, ktoré kráčajú v stopách velikánov žánru ako Judas Priest, Iron Maiden či Saxon. Medzi tieto skupiny patrí aj britské kvarteto SEVEN SISTERS, ktoré vypustilo do sveta v roku 2018 svoje druhé dielo s názvom The Cauldron and the Cross. Tentoraz si heavy metalová omladina zobrala na paškál artušovské mýty a prinášajú fanúšikom tvrdého kovu svoj prvý koncepčný album.

SEVEN SISTERS znejú dravo a sypú do poslucháčov presne taký heavy metal, aký sa hral v roku 1980. Hudba pôsobí preto živelne, melodicky a virtuózne. Asi najbližšie má skupina k Iron Maiden s Di’Annom a Angel Witch. Nájdeme u nich rovnakú mieru záľuby v košatom, zahustenom zvuku s progresívnymi presahmi a zdvojenými gitarovými melódiami. Vokál speváka Kylea McNeilla pôsobí prirodzene a príjemne neotesane. Nie je sirénou a lá Dickinson alebo výškar ako Halford. Najviac pripomína prejavom Kevina Heybournea z už spomenutých Angel Witch. Podobný typ vokálu mám veľmi rád, vďaka čomu má u mňa kapela plusové body.

Z jednotlivých piesní by som vyzdvihol trojicu po sebe idúcich melodických heavymetalových kúskov Blood and Fire, Once a Future King a Parting The Mist. Cítiť z nich ťažko opísateľnú epickú a nostalgickú atmosféru, ktorú v metale priam zbožňujem. Príjemné spestrenie prinesie balada Oathkeeper, aj keď sila kapela sa nachádza viac v rýchlejších piesňach. Na záver si Seven Sisters po vzore Di´Annovských Iron Maiden trúfne na dve epické kúsky The Cauldron and the Cross Pt.1 Pt 2., ktoré obnažujú záľubu skupiny v progresívnom rocku.

Seven Sisters hrá mimoriadne autenticky znejúci „britský“ heavy metal s poriadne naechovaných bicími a gigantickou porciou gitarových prepletencov. Za najdôležitejšiu ale považujem schopnosť napísať kvalitné piesne s chytľavými melódiami a to sa kapele na The Cauldron and the Cross darí v miere vrchovatej. V súčasnosti jednoznačne vrchol tvorby kapely, ktorý sa nasledovníkovi Shadow of the Fallen Star I. (2021) aj napriek jeho kvalitám nepodarilo prekonať. Ale o tom možno niekedy nabudúce.

4,5*

(prepracované, pôvodne publikované na rocker.sk)

1. The Premonition
2. Blood And Fire
3. Once And Future King
4. Parting The Mists
5. Turning Of The Tide
6. Oathbreaker
7. A Land Of Darkness
8. The Cauldron And The Cross Pt. 1
9. The Cauldron And The Cross Pt. 2

Kyle McNeill – gitara/spev
Graeme Farmer – gitara
Javi Route- basa
Steve Loftin – bicie

Nahravanie, mic a produkcia: Jimi Knight  (Knight Time Studios)
Master: Tim Turan (Turan Audio)
Obal:  Simon Parr (komiksový časopis 2000 A.D.)

The Cauldron and the Cross Book Cover The Cauldron and the Cross
Seven Sisters
heavy metal
Dissonance Productions
2018
mp3 320kbs
9

2 názory na “Seven Sisters – The Cauldron and the Cross (2018)”

1. Michale, poslechl jsem si to a za mě se jedná o tuctovou kopírku britského heavy metalu typu Maiden, Priest atd. Chápu, že je to jen a jen můj názor a doufám, že jsem tě nijak neurazil. Poslouchat se to dá, ale já si jdu raději pustit Železnou pannu.

1. Ahoj Martin, určite si ma neurazil. Sto ľudí, sto chutí. Rád si podiskutujem o hudbe aj ľudmi, ktorí majú odlišné názory ako ja.

Rozumiem aj tvojmu pohľadu, že je tvorba Seven Sisters do určitej miery závislá na svojich veľkých vzoroch. To nepochybne je. Za mňa to je ale nie je problém. A to aj preto, že originalita v hudbe pre mňa nie je až taká dôležitá a idem pocitovo po tom, či mi sadnú piesne a zvuk kapely.

Navyše, rád objavujem nové kapely v mojich obľúbených žánroch, u ktorých ma zaujíma, ako ho ďalej rozvíjajú. Iron Maiden sú super a rád sa k nim vraciam. Ale rád dávam šancu aj novej generácii. Na objavovanie nového heavy metalu je super youtube kanál NWOTHM Full albums, čas od času sa urodia skutočné perly. Ale aj veľa generického balastu, samozrejme.