Americká kapela Limp Bizkit odpálila v Seredi jedinečný koncert!

Limp Bizkit sú jednými z najvýznamnejších predstaviteľov nu-metalu. Formácia vznikla v roku 1994 na Floride po tom, čo sa dali dokopy Fred Durst, basgitarista Sam Rivers a jeho bratranec – bubeník John Otto. Posledným členom bol gitarista Wes Borland, ktorý svojim zjavom s pomaľovanou tvárou a neortodoxnou hrou na šesť a viacstrunové nástroje neprestáva udivovať ani dnes. Kapela má na konte také hity ako Nookie, Break Stuff, Re-Arranged, My Generation, Rollin’ alebo Take a Look Around. Najmä tie posledné menované sa stali doslova hymnami jednej generácie.

Kapela je momentálne na európskom turné, počas ktorého si urobila dve zastávky aj na Slovensku. Jeden koncert odohrali v nedeľu 21. júla na amfiteátri v Košiciach a druhý odpálili v utorok 23. júla v Seredi ako súčasť projektu In Castle 2019. Pre zaujímavosť uvádzame, že čas a trasa presunu z Košíc do Serede boli prísne utajované.

Podľa aktuálnych informácií Limp Bizkit od novembra nahrávajú dlhoočakávaný album. Členovia kapely fanúšikom pred začiatkom turné odkázali, že im to aktuálne hrá lepšie ako kedykoľvek predtým a po 22 rokoch fungovania kapely hrdo priniesli svoju rap-rockovú smršť na európsky kontinent.

Do Serede prúdili davy fanúšikov dlhé hodiny pred koncertom, parkoviská v meste boli večer beznádejne zaplnené a všade prítomní policajti dozerali na bezpečnosť. Pred vstupom do amfiteátra sa tvorili dlhé rady čakajúcich, ale trpezlivých návštevníkov. Keď Fred Durst, Wes Borland, Sam Rivers, John Otto a DJ Lethal vybehli na pódium, fanúšikovia hneď s kapelou spolupracovali. Od začiatku pútal najväčšiu pozornosť gitarista Wes Borland so svojou povestnou maskou. Pred seredských fanúšikov vystúpil bez nohavíc, v modrom kvetinovom župane a s kovbojským klobúkom. Neskôr si obliekol biele sako a spolu s lídrom kapely neváhali ani vstúpiť medzi publikum. Energiou nabití fanúšikovia si spoločne naplno zaspievali hity ako Rollin’, My Generation či Break Stuff. Plný amfiteáter mladých, ale aj starších návštevníkov sa skvelo bavil po celý čas. Možno niektorí čakali na záver prídavok, ale táto kapela je známa tým, že ak na záver odíde z pódia, viac sa nevráti.

Tento hudobný štýl má svojich špecifických fanúšikov a nie je určený každému. A hoci bol koncert počuť na väčšine území mesta, dĺžka vystúpenia bola naplánovaná na približne 70 minút a tento čas utiekol ako voda. Mesto Sereď sa aj vďaka takýmto koncertom pozitívne zviditeľňuje nielen na Slovensku, ale teraz už aj v zahraničí.

Poznámka:
Článok bol pôvodne publikovaný na stránke Seredské novinky.