Luciferův hněv skrze plechovou explozi

Hlad po nové muzice, třebaže byla nahrána před čtyřiceti roky, mě s přibývajícím věkem stále neopouští. Céda, která si pravidelně objednávám v počtu větším než mi dovolí časové možnosti, je třeba důkladně naposlouchat. Ukládám je proto bokem a když na ně přijde ta pravá chuť, letí igelitový obal do koše a stříbrná placka do přehrávače. Udělat si čas na hudební laskominy všemožného druhu není jednoduché pokud vlastníte a stále rozšiřujete sbírku několika (hodně) stovek alb. Své druhé luciferovi pomocníky jsem měl „pod polštářem“ zašité jářku půl roku. Předchozí nahrávka Banquet mě udělala velkou radost a něco podobného jsem očekával i od Mind Exploding.

Kulatý tovar si před pár dny pomalu zajíždí do hrací skříňky a už první minuta úvodní Moonshine Rider mi maluje úsměv ve tváři. Krásně čitelný zvuk všech nástrojů (tenhle remaster se Repertoire Rec. opravdu povedl), strhující rockové tempo, které popohání cválající bicí s perkusemi a už se přidává TEN NÁSTROJ – mocný hlas Johna Lawtona, díky kterému Lucifer’s Friend vlastně poslouchám. Náležitě si vychutnávám dynamicky volnější free dvojku Blind Boy ozdobenou pěknou melodií. Čtvrtá Fugitive je pěkně dunící našťavenej jazz rock, vlastně jako celá deska. Ta je stejně jako její předchůdkyně na tomto stylovém kotrmelci postavena a odlišuje se od místní konkurence. Žesťů sice ubylo, kreativní myšlenky však zůstávají.

Německé kapely, kterých jsem kdysi míval ve sbírce nadpočet, dnes nijak zvlášť v lásce nemám. Až na pár vyjímek je poznáte většinou okamžitě. Lawtonovo před-uriášovské období je ale jiné. Spíš než pozice středoevropská by zde slušelo zařazení ostrovní. Jedná se totiž o porci kvalitní muzikantské školy, ne nepodobné kapelám soustředěným okolo řeky Temže.

Mind Exploding je poslední silnou nahrávkou Lucifer’s Friend v sedmdesátých letech. Je určena všem příslušníkům velké rockové rodiny, kteří se nebojí zachumlat pod jednou obrovskou dekou s armádou prvotřídních dechařů.

1. Moonshine Rider (4:48)
2. Blind Boy (4:46)
3. Broken Toys (5:54)