48 Seconds

Devětašedesátiletý otec tří dětí, příležitostný malíř, pisatel krátkých povídek a na plný úvazek muzikant Philip James Lanzon vydal na jaře letošního roku knihu Curse of the Mudchalk Devil. Vypráví příběh o dívce, která dokáže hudbu nejenom slyšet, ale i vidět a se svým kamarádem se ocitne ve fantastickém paralelním světě, odkud již nemusí najít cestu zpět…

Samotný autor se však uprostřed léta vrátil do světa hudebních projektů druhým sólovým albem, jež kráčí ve stopách svého vydařeného předchůdce If You Think I’m Crazy!. A není divu. Dlouholetý člen Uriah Heep dodržel nepsané sportovní pravidlo, že vítězná sestava se nemění a znovu se obklopil zkušeným týmem v čele s producentem Simonem Hanhartem a klávesistou Richardem Cottlem, který se ujal aranží. Mezi spolupěvci ani tentokrát nechyběli John Mitchell s Andym Makinem a v zástupu spoluhráčů již nežijící violista Levine Andrade, nepřeslechnutelný v instrumentálním intru Azura’s Theme, které s obsahem alba neladí a nese vinu na mírně rozháraném úvodu, na němž se podílí i výpravný song Forty Line obtěžkaný všudypřítomným bigbandovým troubením.

Zato dalšímu albovému dění už v cestě žádná rozpačitost nestojí, poslouchá se náramně. Ať už je to zpěvná hitovka In The Rain s hostujícím kytaristou Mickem O’Donohuem, Philovým dávným parťákem z časů Grand Prix, nebo Diův necover Rock N Roll Children osvěžený vokálem Miriam Greyové, dětským sborem a vkusně dávkovaným patosem.
A jestliže vzletný song Blue Mountain skládá poctu žánru AOR a přímočará Look At The Time zas Lanzonově domovské kapele, semiakustický příběh o lásce a ztrátě Road To London, zjevně inspirovaný nesmrtelností z pera jeho nejslavnějšího předchůdce na postu klávesisty Uriah Heep, má jasný hitový potenciál.

I díky libým tónům houslového mistra Chrise Haigha představuje jeden z vrcholů alba, zatímco dlouho odkládaná You Can Make A Living je jeho nejrockovější položkou a baladoidní Face To Face působivým duetem, jenž si bere na paškál (a)sociální sítě. Prostor v něm dostane britský cellista Richard Harwood, který exceluje i v grandiózním finále, jež obstará epický soundtrack 48 Seconds pojednávající o zemětřesení v San Francisku 18. dubna 1906, jedné z nejničivějších přírodních katastrof v nedlouhých dějinách USA. Představuje velkolepou tečku za zralým dílem, jež je určeno všem, kteří se neosypou při pouhé zmínce o pompézním melodickém rocku, či majestátních orchestrálních aranžích.

V neposlední řadě nutno zmínit i výtvarnou stránku alba, kterou má opětovně na svědomí Lanzonův přítel, ruský malíř žijící ve Spojených státech Michael Cheval. Sama o sobě je skvostem.

01) Azura’s Theme (instrumental) 3:22
02) In The Rain 4:33
03) Forty Line 5:43
04) Rock N Roll Children 6:27
05) Blue Mountain 5:28
06) Look At The Time 5:04
07) Road To London 6:15
08) You Can Make A Living 3:41
09) Face To Face 5:02
10) 48 Seconds 9:36

Autorem všech skladeb je Phil Lanzon
Aranžmá: Richard Cottle
Produkce a mix: Simon Hanhart
Koprodukce: Phil Lanzon

Phil Lanzon – klávesové nástroje, zpěv
John Mitchell – zpěv
Andy Makin – zpěv
Richard Cottle – klávesy, saxofon
Laurence Cottle – baskytara
Neal Wilkinson – bicí
Adam Goldsmith – kytara
Mick O’Donohue – kytara
Miriam Grey – zpěv, doprovodný vokál
Phoebe Street, Andy Caine, Andy Playfoot – doprovodný vokál
Tom Walsh – trubka
Clare Mcinerney – saxofon
Neil Sidwell – pozoun
Chris Haigh – housle
Richard Harwood – violoncello
Levine Andrade – viola
London Telefilmonic Orchestra

Poznámka: Phil Lanzon není jediným z Heep’s aktivním i mimo kapelu. V pátek třináctého vychází album Too Much Information se zpěvákem Berniem Shawem a sólové album už drahnou dobu připravuje i nevyzpytatelný bubeník Lee Kerslake, pod názvem Eleventeen by mělo vyjít ještě letos. A k padesátinám Uriah Heep chystá studiový projekt i Ken Hensley. Tož se nechme překvapit.

48 Seconds Book Cover 48 Seconds
Phil Lanzon
AOR