Britský lev útočí na USA!

Po osmi letech přichází Steve Harris s druhým sólovým albem, nyní již oficiálně pod názvem British Lion, tedy bez jména baskytaristy zakomponovaného v názvu seskupení.

Písně byly údajně nahrány před lety, čekalo se jen na vhodný termín, aby tato aktivita nekolidovala se zájmy jeho mateřské firmy. Hudebníci z debutu kupodivu vydrželi a ve stejném složení nahráli i  toto album pojmenované The Burning. Řekl bych, že se kapela za tu dobu více sehrála, materiál zní celistvěji. Postaralo se o něj společnými silami trio Taylor, Hawkins s Harrisem. Třetinový podíl posledně jmenovaného i tak zaručuje nasměrování k tvorbě Železné Panny, je zřejmé, že z této persony nic výrazně odlišného už asi nikdy nevypadne. Naštěstí se ostatní muzikanti snažili přece jen kormidlo otočit směrem k trochu odlišně znějící  odrůdě hard and heavy. Koketování s grunge a alternativním metalem z předchozí desky je fuč, občas mě písně připomněly Mejdny za doby Blaze Bayleyho, díky podobným aranžím, frázování Richarda Taylora a výrazné basové lince, podle které i hluchý pozná, kdo ji nahrál. Jinak jsou dle mého občas zaměnitelné, v podobném středním tempu, nebýt odlišných refrénů tak i po několika posleších mi nic výrazně nezůstalo v paměti.

Vyjímku tvoří druhá nejdelší, přesto celkově živější Spitfire a houpavá Land Of The Perfect People, která by mohla mít hitové ambice. Rovněž skvělá je i epická Bible Black s mnoha přechody a časem blížícím se k sedmi minutám. Ač si neustále říkám: „Neprovnávej, neporovnávej“, nemůžu si pomoci, stejně na mě ta Panna nakonec za rohem vykoukla. Po technické stránce zní nahrávky vyrovnaněji, oproti debutu však rezignovala na dynamiku nahrávky, kde ze slušné hodnoty DR10 vyklubala dnes průměrná hodnota DR6.

Závěrem: ač se druhé album British Lion prezentuje jako svébytná formace, dle mého to opět sklouzlo do škatulky sólového počinu Steve Harrise s rozeznatelným vlivem jeho domovské formace, ač se tomu všichni zúčastnění snažili stůj co stůj zabránit. Několik písní zní lehce nadprůměrně, ale z celého alba jsem se na zadek neposadil. První album mělo v domovině celkem ohlas (2 příčka v hitparádě v sekci heavy), nyní se Anglickej lev chystá poněkud překvapivě na rozsáhlé turné po klubech v Americe. Jsem zvědavej, jak tam zaboduje, vzhledem k faktu, že podobně stylově zaměřených alb vychází každý měsíc několik stovek.

01. City Of Fallen Angels
02. The Burning
03. Father Lucifer