Blind Faith

Koncom 60. rokov storočia, ktoré si ešte väčšina z nás dobre pamätá, sa začali množiť takzvané „superskupiny“. Úspešní rockoví muzikanti si na verejnosti začali vytvárať nielen dobré meno, ale i kultový status (aj bez facebooku), nuž nečudo, že mali výraznú podporu vtedajších médií a pozornosť producentov. Zarobiť treba v každej situácii, v priaznivej dvojnásobne! A tak vznikla formácia Blind Faith. Na troskách pramatky všetkých rockových superskupín Cream. Ozaj, viete, koľko ľudí pozná Erica Claptona a pritom netuší, že hral v Blind Faith? Schválne sa skúste niekedy popýtať vo svojom okolí, možno ich bude, tak ako okolo mňa, viac ako dosť.

Bratská nenávisť medzi hráčmi Bruceom a Bakerom zo zmienenej skupiny vyústila do bodu, kedy ani masový úspech nedokázal túto bluesrockovú legendu zachrániť pred rozpadom. Jack Bruce sa vydal na sólovú dráhu a Ginger Baker (bicie) s Ericom Claptonom (gitara) zosnovali novú kapelu s istým Steve Winwoodom (spev, klávesy). To bol jeden z naúspešnejších spevákov svojej doby, hral v The Spencer Davis Group a následne v Traffic. Aj on však nemal šťastie na medziľudské vzťahy a v roku 1969 bol zrazu na voľnej nohe. Nová kapela Blind Faith si žiadala ešte basgitaristu, a preto, bez výčitiek svedomia, zlanárili Rica Grecha z Family. Ten sa síce sľúbil materskej skupine až do nájdenia adekvátnej náhrady, ale v máji 1969, počas turné v USA, ho spoluhráči vyrazili, nakoľko sa údajne nedokázal sústrediť a nebol schopný zahrať svoje party.

Blind Faith – okamžite bolo jasné, že novinári si zgustnú na takzvanej „Super Cream“. Debutový koncert sa uskutočnil 7. júna 1969 v londýnskom Hyde Parku a dnes si ho možno pripomenúť z vydareného DVD. Clapton sa však desil toho, že kapela skĺzne do polohy „kópie“ Creamu a cítil, že všetko prebiehalo natoľko hekticky, až nebol čas poriadne skúšať, nuž sa bránil vyraziť na turné.

Zároveň sa museli doriešiť zmluvné problémy pri nahrávaní albumu, keďže Winwood bol upísaný Island Records a ex-Creamáci trvali na „svojej“ značke Polydor. Počas nahrávania albumu si odskočili na pár koncertov po Škandinávii a tiež do USA. Problém nedostatku vlastných skladieb riešili, na Claptonovu nevôľu, hraním hitov od CreamTraffic. A tie diváci prijímali s väčším nadšením, než pôvodnú tvorbu. Na nálade to nepridalo.

Album vyšiel v júli 1969 v Británii a o kúsok neskôr aj v USA, pričom komerčne rozhodne nešlo o prepadák. Problém spôsobil obal s nahým dievčaťom (jedna z teórií ju identifikuje ako dcéru Gingera Bakera), ktorý v prudérnej Amerike nahradila fotografia členov skupiny. Napriek všetkému sa kapela nikdy nedokázala stmeliť do fungujúceho celku a v októbri 1969 sa rozpadla.

Hudobníci sa rozutekali za svojimi úspešnými kariérami, pričom sa viackrát čiastkovo stretli v spoločných projektoch, ale kapela Blind Faith sa už nikdy dokopy nedala.

1. Blind Faith (1969)

Názor na “Blind Faith”