Dorka moja milá, opäť si ma totálne pobláznila!

14. januára 2017 zažil Malý Rím vystúpenie kapiel Aces, Hash a The Gang. Prečo to spomínam? Vtedy mala koncertnú premiéru „gangsterská“ zostava, ktorá to odvtedy tiahne hard rockovým svetom spoločne a doteraz urazila poriadne kusisko tvrdej, ale svojím spôsobom šťastnej, cesty, na ktorej ju čakalo veľa príjemných chvíľ, ocenení i víťazstiev. Ale nikto jej nič nedaroval zadarmo, vydobyla si to poctivou drinou a muzikou, ktorá si našla mnohých fanúšikov hard & heavy na oboch brehoch Moravy i mimo tohto teritória. Po úspešnom eponymnom debute z roku 2017 je 1. október 2019 oficiálnym dátumom narodenia jej druhého diela – Lets Get High Together.

Ako sa vraví, všetkého veľa škodí, v dnešnej dobe fantasticky zvolená dĺžka albumu – necelých 40 minút a hneď v úvode chválim kapelu. Celý album sa nesie skôr v strednom tempe a je čo obdivovať. Milovníci poctivého hard rocku z čias najväčšej slávy britských veličín typu Led Zeppelin, Deep Purple, Uriah Heep, ale aj amerických Aerosmith a mnohých iných, si určite prídu na svoje. Na začiatok musím pripomenúť, že The Gang má v osobe frontmanky Dory jeden obrovský spevácky unikát a niečo podobné v našich luhoch a hájoch len veľmi ťažko nájdeme. Jej prejav si dovolím prirovnať k takým osobnostiam, akými v 60. a 70. rokoch minulého storočia boli Janis Joplin, Maggie Bell a z môjho pohľadu – vo svetovom meradle – nedocenený nemecký klenot Inga Rumpf, známa predovšetkým z kapely Frumpy.

Titulná skladba Lets Get High Together mi svojou štruktúrou pripomína jeden band z Bostonu, ktorého spevák má vari najväčšiu „papuľku“ v branži. Bad Girl Boogie je rokenrol ako vyšitý. Dr. Evil si vypomohol starou klasikou, čo priznal aj v autorstve, ale Hound Dog, ktorý najviac preslávil jeden Elvis, získal jeho pečať a úplne iný text. V strednom tempe sa valiaci Anjel ma fakticky dostal do hard rockového neba – najlepší kus albumu? Aj keď sa mnohým rockerom pri pomalých skladbách dvíha žalúdok, mne niečo iné – pomôžem si? Milujem slaďáky, preto sa kochám pri zvukoch krásky Your Love, ale ak sa domnievate, že ide o nejaký sirup, tak ste na veľkom omyle – fantázia! Get Down Young Love má v sebe, ak to tak môžem nazvať, progresívny nádych a svedčí jej to. Kapela nás nechá trošičku vydýchnuť pri pomalej I Let You Go, ale nemajte žiadnu obavu, biele zlato sa v štúdiu Kupec Records nachádzalo naozaj iba v cukorničke. Nasledujú dve epické krásky – The Last Sign ponúkne na malý okamih aj jemnejšiu polohu slovenskej Džoplinky, tá druhá, o niečo rezkejšia – Sold My Soul To Rock’N’Roll, je najdlhšia na zozname a Dorotka v ňom vyrozpráva príbeh, ako sa dostala k muzike, do skupiny The Gang a teda k rokenrolu. Záverečný titul All Fears Gone ponúkne progresívne a dôstojné vyvrcholenie výborného diela tejto bratislavskej hard rockovej úderky.

Ako to ukončiť? Ťažko to viem nejako racionálne vysvetliť, ale vo všeobecnosti milujem debutové albumy. Vtedy je kapela, dá sa povedať, ešte „neskúsená“ a napáli to do Vás bez nejakých škrupulí, so všetkými detskými chorobami i chybičkami krásy. Samozrejme, nie je to písaný zákon a berte to s rezervou. A vôbec netvrdím, že to tak bolo na jednotke The Gang – v žiadnom prípade. Chcem len naznačiť, že dvojka Lets Get High Together sa mi javí vymakanejšia. Takže, Dorka moja milá, opäť si ma, už po druhý raz, totálne pobláznila! Nesmiem však zabudnúť na jej parťákov, bolo by to skutočne nefér – chalani, klobúk dole! Díky a teším sa na 3. diel seriálu The Gang

1. Lets Get High Together – 3:43
(Dr. Evil & Vadim Bušovský/Dory)
2. Bad Girl Boogie – 3:34