Indukti

Indukti je skvelá poľská novoprogresívna skupina, hudobný projekt na stimuláciu predstavivosti, cesta k výnimočným skúsenostiam a jedinečným emóciám. Podľa fanúšikov, hudba Indukti hypnotizuje, vtiahne poslucháča a nepustí. Len veľká škoda, že po dvoch vydaných albumoch, s odstupom sedem rokov sa nič nové neudialo.

Skupina vznikla v r. 1999 vo Varšave a v r. 2000 hrali prvý koncert. Jadro skupiny tvorili hudobníci z formácie Vein: Ewa Jablonska (husle), Piotr Kocimski (gitara) a Michal Mioduszewski (bicie). Zostavu doplnili Barek Kuzia (gitara) a Maciej Adamczyk (basgitara).
Vtedy nemali speváka a ani neskôr sa im nepodarilo nájsť nikoho, kto by im vyhovoval. Časom si povedali, že skladby bez textov sú univerzálne, dávajú poslucháčovi možnosť vlastnej interpretácie, a tak prestali hľadať. V r. 2002 začali personálne zmeny. Odišiel Mioduszewski a po ďalšom striedaní získali skvelého hráča Wawrzynca Dramowicza (bicie, perkusie), ktorý mal skúsenosti s hraním v symfonických orchestroch. Gitarista Kuzia bol nahradený Maciejom Jaskiewiczom, bývalým členom skupiny Klinika Psychiatryczna.

Rok 2003 bol prelomový v kariére Indukti. Ich nahrávky boli zaradené na výberové albumy Polish Art Rock Vol 3. a Polish Prog Metal Vol 1., na poľskom festivale Big Star dostali cenu Grand Prix a potom začali nahrávať prvý album. Pod názvom S.U.S.A.R. vyšiel v r. 2004. Inšpirovali sa dielom Fritza Langa Metropolis. Album mal veľký úspech u fanúšikov progresívneho rocku. Hlavným cieľom skupiny počas nahrávania bolo dosiahnúť maximálne priblíženie ku koncertnej spontánnosti a energii. Rozhodli sa nahrať všetky nástroje súčasne, aby udržali živé vibrácie. Súčasne využili výhodu štúdiových možností a pridali ďalšie zvukové efekty a nástroje. Výrazným prínosom bolo prizvanie Mariusza Duda (spev, Riverside) a Anny Faber (harfa). V r. 2005 ich debut vydala americká spoločnosť Laser’s Edge, čo znamenalo prienik do obchodov na celom svete a prinieslo ovocie v podobe pozvánok na renomované progrockové festivaly, napr. Baja Prog Festival (Mexiko), Near Fest (USA) a metalový Motsoy Festival (Nórsko), kde vystúpili v r. 2007.

Indukti_profil2
V r. 2008 skupina začala nahrávanie druhého albumu a to im zabralo viac ako rok. Medzičasom urobili krátke turné po krajinách Nemecko, Belgicko a Holandsko, spolu so švajčiarskou skupinou Prisma.

Nový album vyšiel v r. 2009 pod názvom Idmen. Názov si vypožičali z Homérovej Odysey. Ako hostia na albume spievali Nils Frykdahl (Sleepytime Gorilla Museum), Maciej Taff (Rootwater) a Michael Luginbuehl (Prisma). Hudba Idmen je expresívna, agresívnejšia, zachováva prvky kvality, nastavené debutom.

2004 – S.U.S.A.R.
2009 – Idmen

Oficiálna web stránka Indukti.