Buffalo: Volcanic Rock, 1973 – hard rockový orgazmus!

Keď sa medzi internetovými priateľmi začalo spomínať meno austrálskej úderky Buffalo, zbystril som pozornosť a začal pátrať. Výsledok? Neodolal som a prvé 3 štúdiovky čoskoro zaradil do svojej zbierky. Prečo? Pri počúvaní jej produkcie som dospel k záveru, že taká uznávaná ikona od protinožcov, akou je skupina AC/DC, je iba zábavová kapela. Ale nie, neberte to doslovne, chcem iba vyjadriť svoje nadšenie a radosť z hudby, ktorú ponúka Dave Tice a spol. Vôbec ma neprekvapuje, že Tony Iommi chcel mať túto formáciu ako predskokanov.

Čo teda ponúka Volcanic Rock, druhý štúdiový album?
Keď sa v Sunrise (Come My Way) ku klokaniemu rozbehnutému ťažkotonážnemu stroju pridá anglická žula za mikrofónom, strácam súdnosť – riadne drsná predohra! Pri hutnom deväťminútovom epose Freedom, naoko sa tváriacom ako balada, som v druhom vytŕžení. Ústredný motív, ktorý prechádza celou skladbou, ma doslova zhypnotizuje. Fantastická basová linka! Vôbec mi nevadí, že Ticeho papuľka vyludzuje „slávičie“ tóny iba niečo vyše 180 sekúnd. Zato moja tlama je otvorená dokorán počas celej nahrávky.

Till My Death je vedená v strednom tempe, pričom skalnatý podklad je samozrejmosťou. Už by bolo načase vyzdvihnúť aj majstrovstvo „buffalobijcov“ a väčšina z nich to potvrdila aj v neskorších dobách. Takže – fantázia! The Prophet svojou koncepciou nadväzuje na „slobodu“. Dave v nej spieva ódy o Mojžišovi a ja si v duchu hovorím: „Len sa v tej extáze nezblázni a neporuš niektoré z prikázaní Desatora!“ Intro: Pound Of Flesh pláva na doomových vlnách a určite by sa nestratilo na hociktorom albume jednej nemenovanej britskej veličiny. Je tu záver a spievaná časť Shylock, ktorá pripomenie, ako to bolo na začiatku sopečnej skaly – tvrdo a rýchlejšie. Po doznení posledného tónu sa zmôžem iba na jediné – nádhera!

Kontroverzný obal, kde nahý svalovec drží nad hlavou kusisko sopečnej horniny, nápadne pripomínajúci koniec pinďúra a spomedzi nôh mu strieka „žeravá láva“, dokonale vystihuje moje pocity z Volcanic Rock – hard rockový orgazmus!

1. Sunrise (Come My Way) (Tice/Baxter) 4:58
2. Freedom (Tice/Baxter) 9:02
3. Till My Death (Tice/Baxter) 5:37