West, Bruce & Laing

Počiatkom 70. rokov sa zjavilo viacero rockových trojíc, ktoré sa pokúšali, zväčša neúspešne, nadviazať tam, kde skončila fundamentálna hardrocková skupina Cream. Nespomínam túto kapelu náhodou, z jej radov vyšiel Jack Bruce a jeden z albumov jej produkoval Felix Pappalardi, basgitarista americkej hardrockovej veličiny Mountain. A práve z nej pochádzali bubeník Corky Laing a spevák a gitarista Leslie West, ktorí sa spojili s Bruceom do projektu West, Bruce & Laing. Ten sa na výslní dlho neohrial, ale predsa len zvládol vyprodukovať tri albumy.

Zámer sa začínal napĺňať v januári 1972, v Londýne. Americká skupina Mountain práve končila turné a chystala rozpad. „Tak prečo si nezaistiť lukratívnu zmluvu na tri albumy,“ pýtate sa? „Prečo nie, veď je po ruke Jack Bruce,“ znela vtedajšia odpoveď a trio bolo na svete. Kapela začala okamžite koncertovať a ohlasy boli dobré. V tom istom roku vyšiel aj debut Why Dontcha. Kapela mala problémy s drogami, nuž to trvalo dlhšie, než sa plánovalo a výsledok sa nepozdával vydavateľovi (CBS/Columbia Records), nuž promo bolo slabé. Ani sprievodné single nevyzerali na americký sen.  Napriek tomu sa album predával viac ako dobre.

Kapela pokračovala v koncertovaní, ale jej spotreba drog bola taká veľká, že by ma neprekvapilo, keby vtedy skolabovali vývozné kapacity Južnej Ameriky. Na jar 1973 sa hudobníci zavreli do štúdia a nahrali album Whatever Turns You On. Rozbroje s producentom vyvrcholili návratom dvojice West a Laing do USA ešte pred jeho vydaním. Kapela sa týmto rozpadla, hoci oficiálne to médiám potvrdila až počiatkom roku 1974. Krátko nato vyšiel výborný koncertný album Live ‘n’ Kickin.

Hoci Bruce a West spolu spolupracovali aj neskôr, k reunionu nikdy nedošlo. Pravda, v roku 2009 odohrala turné po Veľkej Británii a Amerike skupina pomenovaná West, Bruce Jr. & Laing. Na basu hral Jackov syn Malcolm.

1. Why Dontcha (1972)
  2. Whatever Turns You On (1973)
  3. Live ‘n’ Kickin’ (1974)