Trinity – Open, 1967

Brian Auger a Julie Driscoll majú v mojom povedomí špeciálne miesto. Asi je to tým, že ich kapela Trinity vystúpila u nás v Bratislave, čo som síce nezažil (nebol som ani súčasťou päťročnice, nieto plánu), ale otec áno a dodnes je z toho uchvátený. Ich prvý spoločný album Open z roku 1967 bol prvým, ktorý som od Augera kedy počul. Dodnes mám tohto klávesáka spojeného s Ericom Burdonom, s ktorým v nedávnej minulosti famózne prerábal skladby The Animals, ale to je iný príbeh. Na počiatku bolo toto:

Krásna melodická inštrumentálka In and Out necháva priestor gitare a tvrdí ju najmä dychová sekcia. Isola Natale je to isté v bledomodrom. Ľahko nadžezlá skladba bez ľudského hlasu vhodná na relaxovanie. Prvý raz počuť aj dlhšie klávesové sólo. Parádna brassrocková nádielka má priliehavý názov Black Cat. Spieva Brian Auger a ide mu to. Hammondky dostanú tiež zabrať, paráda. Klavírna polnočná meditácia Lament for Miss Baker dobre padne, šamanove perkusie v Goodbye Jungle Telegraph ma bavia menej. Prím hrá saxofón, žiaľ, nepodarilo sa mi dopátrať, kto vlastne na albume spáchal dychové nástroje. Ide o dajakých nepriznaných štúdiových hráčov? Alebo sa dá niečo vyčítať z konštatovania, že aranžmány mali na starosti Auger s Richardom Hillom? Neviem.

Prvý raz sa „Juliška“ ozve až v skladbe Tramp. Jej prejav je príjemne jačavý, skladba sa zasa solídne kolíše, takže mám opäť pocit úžasnej ľahkosti a dobrej nálady. Pomalšie tempo, černošská náladička, to je charakteristika spevnej skladby Why (Am I Treated so Bad). Naopak, svižnejšie sa ma snaží roztancovať kratšia záležitosť A Kind of Love in. Ďalšia „soulovka“ Break it Up rozdáva pozitívnu energiu s vervou vybuchujúcej jadrovej elektrárne. Napriek tomu prichádza to najlepšie nakoniec. Donovanova Season of the Witch v takmer osemminútovom orgazme poráža akúkoľvek inú verziu tejto populárnej skladby. Česi „se tetelí blahem“ a presne toto si pod tým výrazom predstavujem pri počúvaní prezentovanej parády.

Open (v Austrálii vyšiel pod názvom Jools) je vynikajúci a ľahulinko sa počúvajúci album s niekoľkými hutnými rockovými skladbami. Na zoznámenie sa s ranou tvorbou maestra Augera je podľa mňa ako stvorený. Mám ho rád.

1. In and Out 3:06
  2. Isola Natale 5:27
  3. Black Cat 3:23