Strážny Anjel po rokoch

Zabudnutá americká bluesrocková skupina Guardian Angel po sebe v krátkej dobe svojej existencie zanechala dostatok materiálu na to, aby z toho po štyridsiatich rokoch mohli vytĺkať kapitál súčasné vydavateľské hyeny. Vznikla v roku 1970 v Detroite, po rozpade školskej skupiny Rationals. Zostavu tvorili bratia Scott Morgan (spev) a David Morgan (bicie), ďalej v nej bol Terry Trabandt (basa) a Wayne Gabriel (gitara). Toho zakrátko nahradil Jeff Jones (predtým hral v Hideaways). Hoci šlo o mladíkov, mali celkom dobré hudobné skúsenosti. Gabriel a Trabandt mali predtým kapelu s Mitchom Ryderom a Jones s Hideaways otváral koncerty Jimiho Hendrixa a The Who v miestnom podniku Fifth Dimension Club v Ann Arbor. Jones bol navyše aj zručný zvukár, podieľal sa na filme Ten For Two, ktorý zachytával akciu Johna Sinclaira (kto pozná históriu MC5, vie, čo bol zač). A práve ten podpísal s Guardian Angel zmluvu so svojou spoločnosťou Rainbow Multi-Media.

Kapela medzitým hrala, čo to šlo, dokonca predskakovala Pink Floyd v Ann Arbor’s Hill Auditorium. Na vypožičanom nahrávacom vybavení kapely SRC dokonca spáchala pár nahrávok. Koncom roku 1971 sa k skupine pridal Al Jacquez (spev) z rozpadnutej skupiny Savage Grace. Dňa 11. 6.1972 nahrali kompletný koncert v Ottis Span Mamorial Field (niečo z neho vyšlo neskôr v rámci box setu Three Chords And A Cloud Of Dust pod názvom Lightnin’ a so zlým datovaním). Pre menej chápavých, práve v tej dobe si skupina zmenila meno na Ligtnin’. Posledné nahrávky z roku 1972 priniesli akurát to, že kapelu definitívne opustil Morgan, ktorý využil dve skladby pre svoj sólový singel (Take A Look/Soul Mover, 1973), keď ich, pravda, prehrali iní hudobníci.

Ligtnin’ po sebe zanechala jeden singel (Hijackin’ Love) a fungovala do roku 1976, kedy jej vyšlo eponymné EP.

Wayne „Tex“ Gabriel hral neskôr v zoskupení Elephant’s Memory. S ním tvoril sprievodnú skupinu Johna Lennona a Yoko Ono na albume Some Time In New York City, s Yoko Ono nahral Approximately Infinite Universe a v auguste 1972 s nimi vystúpil v rámci benefičného koncertu One To One, ktorý vyšiel v roku 1986 ako Live In New York City.

1. Into Lightnin’ (2013)