Quicksilver Messenger Service v roku 1967

Milujem prvé albumy kapely Quicksilver Messenger Service. Nečudujte sa, že keď som v obchode narazil na raritné záznamy datované pred debutový album (a čosi štúdiové, z čoho sa vykľuli nevydané nahrávky niekedy okolo roka 1970), neváhal som a kupoval. A tak mám v zbierke aj cédečko definované koncertným vystúpením nazvaným Live at The Fillmore Auditorium, San Francisco, 6th February 1967.

Existuje aj koncert z tej istej haly zo 4. februára 1967, ten však nemám a možno by bolo zaujímavé sledovať, čím sa oba sety líšia. Každopádne ide o album zo série koncertných záznamov, ktoré na značke Bear Records vydal zvukový technik, čo si nahrával vystúpenia kapiel v niekoľkých koncertných sieňach. Zvukový záznam je (logicky) bootlegový, ale väčšinu nástrojov i spevov vcelku počuť.

Kapela evidentne vychádzala z bluesovej muziky, pričom ju neváha psychedelicky dotvoriť (You Don’t Love Me). Občas je to priam „cannedheatovské“ boogie (All Night Worker), z deviatich skladieb sa jediná dostala na debutový album, a síce Gold And Silver. Už tu je počuť, že kapela si svoje vlastné skladby tvorila s jedinečným fílingom a som rád, že sa ho držala už v počiatkoch tvorby. Občas bluesovú náladu podporí aj harmonika (Hey Mama), skrátka, na svoje si prídu najmä bluesmani. Absolútny vrchol predstavuje takmer desaťminútová ťažkotonážna vec Year Of The Outrage. Kebyže som na koncerte priamo, povedal by som, že je výborný. Kvalita záznamu predsa len trošku uberá na pôsobivosti.

Séria koncertných albumov, ktoré predstavujú Quicksilver Messenger Service na počiatku kariéry, je určená skôr skalným fanúšikom. Som rád, že je, dokonca mi nevadí, že z nej mám dva albumy, ale po ďalších nepátram. Len pre najvernejších fanúšikov.

1. You Don’t Love Me 4:02
  2. All Night Worker 5:07
  3. Gold And Silver 3:23