Pozor, je tu KGB!

Keď sa v našich končinách povie KGB, tak málokomu napadne, že by sa mal tešiť na bluesovo orientovanú hudbu. A predsa! V roku 1975 vznikla a o rok neskôr zanikla jedna superskupina tohto mena, ktorá vydala dva albumy a zviedla dokopy známe americké i britské hudobné veličiny.

Za bicie usadol hrmotný bubeník Carmine Appice, veterán zoskupení ako Vanilla Fudge, Cactus či Beck, Bogert & Appice a sprievodca hoci Roda Stewarta. Basu obstaral Rick Grech, niekdajší člen Family, Blind Faith, Ginger Baker’s Airforce či Traffic. Mike Bloomfield bol hviezdny americký gitarista, ktorý mal skupinu Electric Flag, spáchal rôzne session (vrátane skvelého Super Session). Jeho kamarát Barry Goldberg sa chopil klávesov a spevu sa ujal Ray Kennedy.

Po debute KGB (1976) skupinu opustili Bloomfield i Grech a ešte v tom istom roku to kapela skúsila s novými členmi a albumom Motion. Ale ani gitarista Ben Schultz a ani basák Gregg Sutton veci nepomohli a skupina bez hviezdneho Bloomfielda rýchlo zanikla.

Ale venujme sa chvíľku debutovej doske. Let Me Love You mierne funkuje, je to taká spevná a pozitívne naladená skladba, vyniká v nej hlasisko Raya Kennedyho. Balada Midnight Traveller by sa na prérii nestratila, gýčový nábeh na vokály kombinovaný s cukrovou orchestráciou paradoxne priveľmi neprekáža. I’ve Got A Feeling „slajdovo“ vypiskuje, inak je to skôr pokojná funky vec so skvelým hlasiskom v čele (a určite uhádnete, od koho tú skladbu prevzali). Ďalšia pohodovka sa volá High Roller. Nemôžem si pomôcť, kapela mi pripomína inú podobnú záležitosť, a síce Rhinoceros. Pokojné blues Sail On Sailor je fajn, nestráviteľná je pre mňa reggae vec Workin’ For The Children. Sú jednoducho hudobné smery, ktoré nedokážem vstrebať. A na nejaké divoké emócie zabudnite. Aj You Got The Notion je slaďák. A tak to ide rad za radom. Baby Should I Stay Or Go a v neposlednej (i keď poslednej) rade aj Magic In Your Touch plynú bez nároku na hlasitosť, zrýchlený tep alebo dokonca na nejakú skalopevnú tvrdosť. Medzi dve spomenuté uspávanky sa vopchala spevná It’s Gonna Be A Hard Night a tým končím svoj exkurz po tajoch KGB.

Album je počúvateľný, komerčne prívetivý spevný bluesrock s presahmi k iným čiernym polohám nie je síce exhibicionisticky ladený, ale rozhodne napomáha k zlepšeniu nálady a to nie je málo. Priatelia bluesových polôh sa nudiť nebudú. A ten hlas!

1. Let Me Love You 3:33
  2. Midnight Traveler 5:13
  3. I’ve Got A Feeling 4:01