Nielen Bátorička sa rada kúpe v krvavom kúpeli

Warhorse je jednou z tých kapiel, ktoré pravdepodobne o niekoľko storočí nebude poznať nik. Síce vykazuje všetky znaky „veľkého umenia“, a teda za života ani zďaleka nedosiahla celosvetový úspech a uznanie, ale to neznamená, že ju preto posmrtne vynesú do Nebies. Našťastie, čas nie je žiadnym ultimátnym rozlišovacím kritériom pre kvalitu umeleckých diel. Aj preto mi je ukradnuté, či niekto niekedy precíti to, čo ja s hard rockom na albume Red Sea.

Sedem skladieb čistokrvného hardrockového ošiaľu „párplovského“ strihu so všetkými ingredienciami, ktoré k tomu patria, Hammondky, piskľavá hrdzavejúca gitara, neposedná rytmika a predovšetkým jačavý spev, jednoducho ťažko nemilovať. Beriem, že debut neprekoná nič, ale to neznamená, že si nelebedím v záchvatoch extázy, nie nepodobnej masochistickému oddávaniu sa sebabičovaniu bohuchtivého mnícha v kláštornej krypte. Moja púť k tomuto dielu nastala potom, čo som spoznal debut a nešlo inak, túžil som po duple. Odvtedy si tento pokrm doprajem tak často, až by sa z toho priaznivci stále nových receptárov valiacich sa z televízie môjmu pohosteniu vydesene vyhli oblúkom. Som mrzký človek, napriek tomu ich a aj ostatných s chuťou pozývam na menu á la Warhorse. Asi nikoho neprekvapí, že najviac mi sliny tečú nad bubeníckou sólovou skladbou Mouthpiece a v tesnom závese nasleduje precítený cover I (Who Have Nothing).

Akokoľvek je album Red Sea plný chuťoviek, netreba zabúdať ani na košatú záplavu bonusov, ktoré, ak si odmyslíme jednu koncertnú spomienku, prinášajú hneď päticu skladieb na pripravovaný a nikdy nevydaný tretí album. Hoci ide o čoraz priamočiarejšie kúsky, neubránim sa ľútosti, že sa nepodarilo dotiahnuť vec do konca. House Of Dolls alebo hoci Standing Right Behind You ma nekompromisne nútia stať sa súčasťou refrénu, čo okolie nemusí vždy kvitovať.

Pokiaľ máte radi hard rock a nepotrebujete k životu davy pritakávajúce zástupným dôvodom, prečo je taká či onaká hudba „nesmrteľná“, Warhorse je priam etalónom tohto štýlu. Živelnej muziky sa nikdy nenabažím!

1. Red Sea 4:20
  2. Back In Time 7:49
  3. Confident But Wrong 4:46