Klávesy sú tiež diabolským nástrojom!

Keď sa pohybujete v hudobnej brandži, jedno viete naisto. Okultný imidž je takmer vždy zárukou pozornosti. Stačí zapojiť Satana, čarodejnice, obete a pod. a o reakcie okolia máte postarané. Rebelujúca mládež si myslí, aké je to fasa, brojiť proti rádu. Klerikálni mocipáni môžu v nekonečnej láske šíriť hnev, oheň a zatratenie. No a médiá môžu písať články drukujúce tu jednej, tam druhej strane. Vyhrávajú všetci. Nečudo, že „heavy psych“ americká kapela Salem Mass využila na svoje preslávenie pomerne známy proces s čarodejnicami. Asi už každému došlo, že to nevyšlo.

Salem Mass si svoju marginálnu jazdu rockovou históriou odkrútila v 70. rokoch minulého storočia. Vznikla v roku 1971 kdesi v oblasti Caldwellu v Idaho a v zostave Jim Klahr (klávesy), Mike Snead (gitara, spev), Steve Towery (bicie, spev) a Matt Wilson (basa, spev) nahrala v pivárni The Red Barn (Caldwell, Idaho) svoj jediný album Witch Burning plný temnej klávesovej muziky. Vydala si ho vlastným nákladom v roku 1971, čo neprekvapuje, keď uvážime, že nahrávanie manažoval samotný majiteľ pivárne Steve Moore a technickú stránku veci mal pod palcom Lance Parker. Tipujem, že ste ani o jednom nikdy nepočuli. Aby bola informácia kompletná, temný obal vytvorila dvojica B. J. a Mary Libby. Kapela koncertovala najmä na severozápade USA a v Kanade, občas žila v Portlande a rozpadla sa, po viacerých personálnych zmenách, v roku 1977. Medzi priznaných členov patrili Matt Bert (bicie), Mike Crouse (basa, spev), Paul Dobbs (basa, spev), Dan Gilbert (gitara, spev), Gary Harper (bicie, spev), Don Holton (bicie, spev), John Knox (bicie), Bobby LeBac (bicie), Tim Pyle (gitara), Mike Schettler (gitara, spev), Rich Smith (basa), Cary Thiel (basa, spev) a Rick Thiel (bicie).

Zohnať album na CD je fuška. Jediné vydanie je z roku 1998 od Gear Fab Records. Priaznivci LP môžu vyberať od talianskych pirátov (napr. SMR alebo Akarma), prípadne môžu zvoliť európsku verziu z roku 2001 alebo španielsku z roku 2014.

Podľa bookletu z cédečka mal koncom 90. rokov Towery rodinný podnik Printcraft, Wilson prevádzkoval domáce štúdio a Snead a Klahr sa tiež venovali muzike.

1. Witch Burning (1971)

3 názory na “Klávesy sú tiež diabolským nástrojom!”

1. Pre mňa je to náhodná akvizícia. Čerstvo mi to CD strčili pod nos a ja som neodolal. Pamätal som si, že som o kapelu zavadil na progboarde, ale inak nič. Ale pre milovníka rockovej histórie je obdobie na začiatku 70. rokov prakticky zárukou náklonnosti.