Keď je prvá prehra výhrou

Nemecká hardrocková scéna ponúkala v 70. rokoch toľko vynikajúcej muziky, až by sa v nej jeden nechal pochovať zaživa a vystačila by mu viac než na jeden život. Murphy Blend, jednoalbumová formácia z Berlína, by mu z neho pokojne vzala aj polovicu.

O skupine sa veľa nevie. Existovala krátko, názov odpísala z obalu fajkového tabaku. Vznikla asi v roku 1970, pričom stihla nahrať a vydať jediný album First Loss. Mix klávesovo-gitarového hardrocku koreneného troškou tej dobovej progresivity nahrala na dvakrát v mníchovskom štúdiu Union (5.-9. októbra a 2.-4. decembra 1970) pod producentskou taktovkou Jonasa Porsta (manažéra kapely Ihre Kinder). Zostavu tvorili Wolf-Rüdiger Uhlig (klávesy, spev), Wolfgang Rumler (gitara, spev), Andreas Scholz (basa) a Achim Schmidt (bicie, spev). Krátko po vydaní, v máji 1971 sa skupina rozpadla.

Scholz sa stal členom Blackwater Park, v ktorej neskôr zakotvil aj Rumler. Wolf-Rüdiger Uhlig založil džezovejšiu kapelu Hanuman (eponymný album jej vyšiel ešte v roku 1971) a hosťoval na treťom albume Frumpy. Schmidt hral na albume Besorg‘s Dir! (1982), čoby člen kapely Artischock.

1. First Loss (1971)

5 názorov na “Keď je prvá prehra výhrou”

1. Typ pro vinylisty: v dnešní době vydávání reedic na lp ve většinou tristní kvalitě se v případě Murphy Blend netřeba obávat. Vydal německý (překvapivě) missingvinyl 2009. Zvuk výborný, výlisek chvalitebný.

2. Dovolím si zapolemizovať. Hŕstka zasvätených – dnes už takáto skupina ľudí podľa mňa neexistuje. Po rokoch dostupnosti množstva akejkoľvek hudby na webe je zasvätenosť pasé. Dnes akýkoľvek novic zakrátko naťahá viac muziky, než má akýkoľvek zberateľ doma. Čokoľvek sa zjaví na nejakom fóre na webe, si ktokoľvek vygúgli a môže sa tváriť ako vševedko. Celé je mi to smiešne. Hudbu vnímam ako umenie, niečo, čo mi zlepšuje život. Proces napočúvania mi je ďaleko milší ako “znalosti” všetkého a bez vzťahu k ničomu. Proti srsti mi je aj to duchom chudobné elitárstvo, ktoré slúži na vyvyšovanie sa “hŕstky” nad majoritu. Osobne som najradšej, keď sa hudba šíri, dobrá hudba obzvlášť. To bol a vlastne stále je môj primárny cieľ, prečo vôbec píšem na internet. Aby sa niekto inšpiroval, možno spoznal niečo nové alebo si pripomenul starého známeho, čo roky nepočul. Inými slovami, radšej píšem pre všetkých, než aby som si vyberal “elitu” alebo inú skupinu nadšencov. Sorry za filozofickú vložku.