Koncertný album roka 1971? Prečo nie!

V čase zlatej éry rockovej muziky to na pódiách doslova vrelo. Koncertné albumy boli denným chlebom a prinášali doslova všetko, čo si rocker mohol priať. Najvýznamnejšia americká hardrocková kapela, James Gang, si svoju povinnosť odbyla v roku 1971, kedy vyšiel album Live In Concert.

Trio v zložení Joe Walsh (gitara, spev, klávesy), Dale Peters (basa, vokály) a Jim Fox (bicie, perkusie, vokály) malo v tom čase na konte tri štúdiové albumy, druhý lepší ako prvý a príjemný tretí, nuž sa koncert dal čakať. Hoci Walsh už smeroval k sólovej dráhe a tešil sa na pobyt v Hoteli California, na prezentovanej muzike to poznať nešlo. Netajím sa tým, že Jim Fox je môj obľúbený bubeník, vzor hardrockového hrania. Možnosť počuť ho z pódia je zážitok. A tým sa dostávam k samotnej hudbe.

Muzika je to dravá, drsná, neuhladená a neučesaná, slovom taká, aká má hardocková produkcia byť.

Stop! Čisto po názve ide o zvláštnu voľbu na úvod, každopádne, kapela rázne začne a už sa nezastaví. Či sa ponoríme do čierneho pomalého blues You’re Gonna Need Me, klávesovej pohody Take A Look AroundTend My Garden alebo nemenej pokojnej Ashes, The Rain And I, vždy ide o zážitok, pri ktorom Hedonisti vyzerajú ako masochisti postihnutí depresiou. Je prekvapujúce, že sa na album dostali hneď tri ukážky z krehkej polohy albumu Rides Again, keď sa to tak vezme, robí to z Live In Concert vzácnu dosku. Človek čaká smršť a dostane niečo iné. Rovnako pôsobivé. Walk Away je neskutočná hardrocková bomba a bubeník Jim Fox sa v nej patrične vyblázni. Je to však iba predohra k Lost Woman, osemnásť a pol minútovej smršti, v ktorej dôjde ako na bubenícke, tak basové sólo.

Človeka láka premýšľať nad tým, aké by to bolo, keby šlo o dvojalbum (na internete sa nejaké „celé verzie“ vyskytujú). Nič to, rozlúčka Walsha so skupinou sa vydarila na jednotku! Nič nechýba, naopak pôsobí ako roh hojnosti, rozdáva veľa a predsa každým počúvaním neubúda. Takéto koncerty milujem!

1. Stop 4:05
2. You’re Gonna Need Me 7:30
3. Take A Look Around 3:50
4. Tend My Garden 3:45
5. Ashes, The Rain And I 2:40
6. Walk Away 3:30
7. Lost Woman 18:20

Joe Walsh: gitara, spev, klávesy
Dale Peters: basa, vokály, perkusie
Jim Fox: bicie, perkusie, vokály, ak. gitara

Live In Concert Book Cover Live In Concert
James Gang
ABC Records
1971
7

8 názorov na “Koncertný album roka 1971? Prečo nie!”

1. Muzice se venuji zhruba od roku 73, 74 a musim se priznat, ze nikdy jsem tento zivak neslysel. Znate to, Uriah Heep, Deep Purple, sabbati byli preci jen v nasich koncinach znamnejsi a tak veskere uspory padly na kompletaci techto skupin. James Gang Live jsem si poridil zhruba pred mesicem od firmy BGO. Bohuzel jsem se nedostal jeste k poslechu. Staram se o nemocnou maminku a jeji zdravotni stav je natolik vazny, ze veskery cas venuji ji. Uvital jsem peknou recenzi na toto album a tesim se az mi to stav maminky umozni ze si toto album poslechnu. Jedno vam povim, to ze nejaka skupina nahraje album, ktere zaujme bereme jaksi automaticky, ale napsat krasnou recenzi, upoutavku to je umeni. Diky autorovi, vim co mne ceka a jsem nateseny jak malej kluk. Dekuji. Clovek se ma radovat i z malickosti. Nemusi utracet tisice, staci pekne napsana recenze a ta pohladi na dusi. Mam vsechny radovky a tak jsem zvedav jak to rozjedou nazivo. V tezkem zivotnim obdobi potesi kazda malickost a toto mi udelalo dvojnasobnou radost. Je videt, ze autor recenze chce upozornit na klenoty, ktera nam smrtelnikum v tom uspechanem svete unikaji. Clovek se musi tesit i s malickosti, ponevadz cim vice malickosti spojime k sobe dostaneme vice sily k prekonavani prekazek a krasna hudba a krasna recenze to patri k sobe.

2. Mám tenhle živák na vinylu a mám ho rád včetně skvělýho přebalu (na zadní straně členové kapely sklízejí kobylince), tož s hodnocením žádný problém. Polemiku by ale určitě zasloužilo označení “nejvýznamnější americká hardrocková kapela” a možná i to “odbila”.

3. Kdysi dávno jsme na kolejích poslouchali zajímavou muziku, po dotazu mi bylo řečeno, že je to Joe Walsh, hodně se mi to tehdy líbilo, ale nenahrál jsem si to. Před časem jsi tady o téhle kapele psal a já jsem si osvěžil vzpomínky, koupil jsem si Rides Again na vinylu a ostatní desky, kde hraje Joe Walsh na CD, podle mě je to hodně nedoceněná kapela, na kterou se tak nějak zapomnělo. Tenhle živák je výborný a asi si jej pořídím taky. Díky za recenzi.

4. Live In Concert? Ak ma pamäť neklame, tak je to prvé CD skupiny v mojej zbierke. Po počiatočných oťukávačkách som bol viac ohúrený živákmi takých Grand Funk Railroad, Mountain – aby som zostal za Veľkou mlákou, ale nič to nemení na skutočnosti, že je to výborný koncertný album.
    Hejkal, vďaka za recenziu!