Gwyn Ashton hrá sólo

Gwyn Ashton je austrálsky bluesový gitarista (aj keď sa narodil vo Walese), ktorý je v našich končinách pečený-varený, na Slovensku i v Čechách vystupuje so železnou pravidelnosťou. Na konte má niekoľko albumov, solo elektro z roka 2017 je zatiaľ posledný.

Minulý rok hral v bratislavskom Aligátore, žiaľ koncertu som sa nezúčastnil. Našťastie otec s bratom áno a kúpili si ho. Gwyna som prvý raz počul pred rokmi, viem, že sa mi jeho prejav páčil a pripomínal mi Roryho Gallaghera. Napokon, album Fang It! (2000) nahral s jeho rytmikou McAvoy-O’Neill. Zatiaľ som však nemal to šťastie navštíviť jeho koncert. A to napriek tomu, že sa tu zjavuje fakt často. Napokon, vydal aj album Acoustic Session (2012) s našimi bluesmanmi – Bobošom, Turtevom, Bobrovniczkým atď. Navyše, je to klasický barový interpret, a preto, asi aby sa nemusel deliť o honorár, vystupuje sám. Nosí si hromadu gitár a kopák, aby si mohol zvýrazňovať rytmus. A v rovnakej nástrojovej výbave nahral aj album solo elektro.

Album sa nahrával čiastočne v Čechách, čiastočne v Anglicku. Mixoval sa v Austrálii a mastering zbehol opäť v Anglicku. Vo výsledku je to kolekcia jedenástich bluesových skladieb, ktoré nijako netrpia prílišnou snahou o inštrumentálne ohurovanie. Sem-tam skladby ozvláštni slide, rytmus tvrdí, ako som už spomenul, kopák, ale inak je to skôr náladovka bez väčšieho vzruchu.

Nie, že by sa to počúvalo zle! Naopak! Je to príjemná náladovka, chýba mi však kapela. Nech si Ashton pokojne jazdí na turné sám ako prst, v štúdiu by sa mohol venovať aj iným veciam ako úspornému prejavu. Navyše z celého albumu priam vyžaruje lacnosť. Digipak je akýsi úzky, informácie o nahrávaní sú prítomné, avšak to, či všetky nástroje (a aké) nahral iba Ashton, chýba.

Za pár eur na koncerte sa tento album oplatí. Je príjemný, nečakajte však nič, o čom by ste čítali siahodlhé ódy.

1. Metaphysical Journey 6:11
  2. Freedom 3:22