Mierová armáda Kiszkovcov debutuje

Greta Van Fleet, americká hardrocková smršť, ktorá ma tento rok načisto uhranula svojou nekompromisnou energiou, s akou hrá vlastné skladby, ale pritom znie ako to najlepšie od Led Zeppelin, práve teraz vydala svoj debutový album Anthem Of The Peaceful Army.

Za tých šesť rokov, čo kapela obchádza pódiá (a zväčša je aj na nich), si vybudovala postavenie najvernejšej kópie Led Zeppelin. A to, dodal by som, v jej najlepšom a najtvrdšom období 1969-1971. Viem, už som to spomínal a ešte párkrát budem. Po dvojici EP (sumárne vydaných ako From The Fires, 2017) už nešlo cúvnuť a debutový album bol len otázkou času. A tu je!

Najprv mi dovoľte poznamenať, že sa na ňom nachádza desať skladieb v dĺžke trištvrte hodiny, čo je stará dobrá „platňová“ dĺžka. Čo ma teší, obsahuje len a iba nové skladby. Otázka, ako dlho dokáže kapela fungovať ako klon Led Zeppelin bez štipky vlastnej tváre, je rovnako zodpovedaná. Práve sa stalo.

Hneď úvodná skladba Age Of Man je na pomery predchádzajúcej tvorby dosť umravnená, pokojná a doplnená o „progresívne“ klávesové sláčiky. Ústredná postava je spevák Joshua Kiszka, ktorý na seba chtiac-nechtiac strháva najväčšiu pozornosť. A darí sa mu. Baladická poloha kapele svedčí, na albume je zastúpená prekvapivo často (Watching Over, You’re The One, Anthem). „Zeppelínovských“ vypaľovačiek sa samozrejme dočkáme. The Cold Wind, When The Curtain Falls je dokonca singlovka.

Osobne ma baví aj poloha, kedy sa od svojho vzoru jemne odklonia, ako v prípade posadenej pecky Lover, Leaver (Taker, Believer) alebo melodickej rockovej záležitosti Mountain Of The Sun. A pod pojmom jemne myslím naozaj iba letmý náznak. Samostatnou kapitolou je vynikajúca ponurá skladba Brave New World, ktorá balansuje na pomedzí balady a parného valca. Do celkového hudobného prejavu vhodne prispievajú aj traja inštrumentalisti (gitara-basa-bicie, ideálna kombinácia) svojimi občasnými vokálmi. Spestrenie núka aj akustická gitara v skladbách You’re The One, The New DayAnthem. Posledná menovaná je opäť vybočením z prevládajúcej „stigmy vzorov“ kamsi na hranice popu a country blues.

Najlepšia mladá hardrocková kapela zvládla neľahkú úlohu naplniť očakávania a ešte sa aj posunúť. Obetovala málo. Štipku neuhladenej dravosti v prospech vyzretej produkcie. O albume roka mám jasno.

1. Age Of Man 6:06
  2. The Cold Wind 3:16
  3. When The Curtain Falls 3:42
  4. Watching Over 4:28
  5. Lover, Leaver (Taker, Believer) 6:01
  6. You’re The One 4:25
  7. The New Day 3:44
  8. Mountain Of The Sun 4:30
  9. Brave New World 5:00
  10. Anthem 4:41

Joshua Kiszka: spev
Jacob Kiszka: gitara, vokály
Samuel Kiszka: basa, klávesy, vokály
Daniel Wagner: bicie, perkusie, vokály

Anthem Of The Peaceful Army Book Cover Anthem Of The Peaceful Army
Greta Van Fleet
Republic Records
2018
10

17 názorov na “Mierová armáda Kiszkovcov debutuje”

1. Už jsem tady napsal názor na tuhle kapelu u jejich prvotiny a to přetrvává. Hezky se to poslouchá. Kingdom Come se taky hezky poslouchali a Lenny Wolf taky zpíval jako Robert Plant. Kingdom Come jsem po pár posleších vymazal a nahrál si něco jiného, v případě Greta Van Fleet by to bylo horší, nosič by mi zabíral místo pro jinou desku. I když znějí jako Led Zeppelin, tak to Led Zeppelin nejsou.

1. Jasně, mně se skupiny, které napodobují své slavné předchůdce (nemyslím tím jen Led Zeppelin) nelíbí. Poslechl jsem si ukázky na You Tube a nyní se mi to stahuje, vypálím na CD a poslechnu si to přes normální sestavu (repro Dynaudio, zesilovač 2×100 W bez korekcí)

1. Plagiát to v žiadnom prípade nie je, skladby sú vlastné. Zvuk je zeppelínovský, no a čo ? Takých kapiel, čo sa navzájom podobajú sú mraky. V tejto disciplíne asi vedú Genesis a ich klony…..Vôbec mi to ovšem nevadí, plagiáty mám rád…..som taký poslucháč.

1. Mně je tohle šumák, když se ti to líbí, tak je to ten nejlepší stav. Jestli neznáš poslechni si německé Kingdom Come, to je nemlich to samé jako Greta Van Fleet. Máš pravdu klony Genesis, Pink Floyd, Yes bys nespočítal na prstech, ty se mi taky nelíbí.

1. OK, Nemčúri nie sú lepší, to len tebe sa viacej páčia. Kingdom Come s Wolfom poznám už cca 25 rokov. Vlastnil som aj LP z Popronu. Predpokladám, že tu nerobíme nejaký song contest…. lepší, horší. Je to fajn muzička, dobre sa to počúva, ako si písal…… čo viacej potrebuješ riešiť ? Vadí ti, že sa to podobá na L. Z.? Mne nie. A nevadí to ani Robertovi, hehe.

1. MrKingKong zdravím, souhlasím Kingdom Come se mi líbí více, jsou více Led Zeppelin. Tahle Greta Van Fleet není špatná. Obě desky se dají poslechnout, ale za párletsi na ně nikdo nevzpomene, Kingdom Come nyní skoro nikdo nezná, mně je tehdy v 1988 vychválil kamarád a nahrál na kazetu, abych to po pár přehrání vymazal, s Gretou Van Fleet by to dopadlo podobně. Nedám dopustit na originál :-).

2. GRETA VAN FLEET dnes asi šesť krát behom cestovného dňa a volume riadne doprava / tak ma napadá, mám vôbec v aute motor ? sa mi zdá, že som ho vôbec nepočul / …
    Resumé – Greta je najlepší vynález s vlastnou tvárou, od čias Led Zeppelin.

3. Ať už to je/byla lepá holandská děva, či rodačka z Frankenmuthu oceněná za dobročinnost, tuším bylo jen otázkou času, kdy Greta van Fleet jako kapela znovu zavítá i na stránky Rockovice. A co by ne. Však šlape víc než slušně a dokonce se vydala i vlastní cestou. Stejně tak snadno se vyrovnám s tím, že nevyšla moje nedávná prognóza: “než se těmhle budoucím hvězdám podaří nahrát první regulérní album, bude už dávno na světě kvalitní pátá deska důchodců BCC”. Nic to však nemění na faktu, že jakmile zpěvák hubu votevře, cítím se jak v přeplněným autobuse s vydejchaným vzduchem. Tenhle problém jsem u Planta, k němuž je mnohde rovnán, nikdy neměl. A překonat ho nesvedu, tož zase vystoupím na první zastávce.

4. U mě dobrý. Maturitu z Led Zeppelin bych zcela určitě nesložil (mám jenom jedno album), ale aspoň mě to nenutí obě kapely nějak srovnávat. O Greta Van Fleet se teď poslední dobou docela mluví a tak jsem rád, že vím “vo co go” 🙂

Dík za recku.

1. Tak já nemám ani jedno album Led Zeppelin, avšak jedno (první) jsem si nahrál do přehrávače Mp3, takže jednou za půl roku mi nějaká ta skladba skočí do ouška. Greta Van Fleet mi oproti Led Zeppelin neříká naprosto nic a určitě to nebude mé album a už vůbec ne album roku jako takového, alébrž i samotní LZ nejsou moje parketa.