Frantic – USA má drsnú životosprávu v krvi

Hrubozrnná americká hard rocková skupina Frantic vznikla kdesi v Billingse v Montane v roku 1965, kde sa študent psychológie a moderného umenia Max Byfuglin začal venovať aj spevu.

So spolužiakmi preto založil skupinu The Frantic, ktorá sa neskôr oprostila od gramatického určitého člena a po tradičných ročných paberkoch a zmenách v zostave sa odtrepala do Nového Mexika, kde sa začala formovať partia David Day (basa), Kim Sherman (sólová gitara), Dennis Devlin (harmonika, gitara) a Jim Haas (klávesy). V roku 1966 si zmysleli, že už môžu nahrávať, a, čuduj sa svete, vydali singel Route 66/La Do Da Da na značke Sunco. Dokonca sa kapela na dva roky stala domovskou položkou rádia KOMA v Oklahoma City a nahrala dvanásť skladieb, ktoré vyšli až v roku 1994 na archívnej kompilácii Relax Your Mind. Dostala sa tiež na turné s The Rascals a napokon skončila v New Yorku, kde sa uchytila a nahrala pár skladieb pre film Felicia.

Ale Byfuglin sa nepohodol s bubeníkom a vykašľal sa na možný úspech. Celú skupinu presunul do Nového Mexika, kde žili pod jednou strechou v počte sedemnásť ľudí, zahŕňajúc do toho frajerky, deti, psy a pod. Tu sa dali dokopy s bubeníkom Philom „Gordo“ Headom a vyrazili za hudbou do Kalifornie. Aby som nezabudol, už od roku 1967 mala skupina vlastného pódiového osvetľovača, akéhosi „típka“ menom Captain Whizzo, ktorého brali ako ďalšieho člena kapely. Ich manažér i právnik v jednom, Robert Fitzpatrick, im vybavil turné a zmluvu s Lizard Records, ktorú založil istý Gabriel Mekler, inak producent skupín Three Dog Night a Steppenwolf. Pod taktovkou producenta Stana Farbera sa v štúdiu pustila do nahrávania svojho jediného albumu pre spoločnosť Lizard, ktorý pod názvom Conception vyšiel v roku 1970. Sprevádzal ho nepredajný promo singel Midnight To Six Man/Shady Sam. A potom sa skupina rozpadla.

1. Conception (1970)
  2. Relax Your Mind (1994)