Double Trouble v Aligátore

Včera ma brat vytiahol do Aligátora, reku, hrá tam jeden kamarát. A naozaj. Vadima Bušovského som naživo nepočul roky, pri Dorian Gray som sa naučil bubnovať, nuž, len čo sa na hodinách ukázalo štvrť na deväť, vstúpil som do bratislavského obnoveného rockového podniku Aligátor, aby som si vychutnal viacero nealkoholických nápojov a najmä kapelu Double Trouble.

Double Trouble je klasické účelové zoskupenie určené na rýchle a efektívne hranie pre každú príležitosť. Nehrozí ohlušenie, nehrozí ani nuda. Vadim a Rasťo Šulc si ho vytvorili už v roku 2002 a evidentne naň ešte nezanevreli. Obaja si vystačia s elektroakustickými gitarami, niekoľkými efektmi a mikrofónmi. Obaja sú skvelí speváci, pravda, Rasťo v Double Trouble vládne. Vadim, keď má chuť, tak si „zavokáluje“ a sólovo si zaspieva len v pripomienkach repertoáru Dorian Gray, ale o tom až o chvíľku. Recipročne ovláda sólové pasáže, pretože, ak to náhodou neviete, Vadim je skvelý gitarista.

Repertoár je po vzore „džuboxu“ prehliadkou rockových hitov, od čias Beatles (zazneli dve z tých lepších skladieb liverpoolskej legendy, a síce Come Together a While My Guitar Gently Weeps), Led  Zeppelin (Stairway To Heaven), Jimiho Hendrixa (Little Wing), cez AC/DC (Whole Lotta Rosie, Highway To Hell), Pink Floyd (Wish You Were Here), Boba Dylana (All Along The Watchtower), J. J. Calea (Cocaine) až po Guns N‘ Roses (Sweet Child O’ Mine), Bon Jovi (Wanted Dead or Alive) vrátane prekvapivých volieb typu Sting (Englishman In New York). Keďže ide o akustické prevedenie, znejú  všetky covery logicky trošku inak.

Duo plánovalo hrať od ôsmej do desiatej, ale napokon sa celý koncert skončil až o trištvrte na dvanásť. Za tie tri kolá sa chalani postupne rozohrali (nie, že by spočiatku ich šľachy pripomínali oceľové tyče) a sem-tam nechali publikum, aby si vyberalo, aké hitovky chce počuť. Zopár známych sa pridalo aj spevom, nuž sa atmosféra v postupne sa zapĺňajúcom podniku dala prirovnať k tomu najlepšiemu, čo môže „pubový“ koncert na Slovensku ponúknuť.  V poslednej runde zazneli aj dve skladby Vadimovej domovskej kapely. Obe boli z posledného albumu Druhá tvár (2012), ktoré si Vadim, logicky, aj odspieval. Pre poriadok, šlo o kúsky pomenované  Zlodej koní a S.O.H.E., motorkári sa evidentne potešili. Na záver si Rasťo sólovo odohral Hallelujah od Cohena a bol koniec.

Ako to znelo naživo, možno vypočuť na Facebooku, Aligátor tradične streamoval pár skladieb rovno na web. Tu je niekoľko ukážok:

Pokiaľ si sobotňajšie noci viete predstaviť popíjaním popri živej muzike ( resp. ju preferujete pre rádiovým „dídžejom“), pri Double Trouble rozhodne nešliapnete vedľa. Muzika je to pekná. Vďaka chalani, za príjemný večer.

P.S. Skoro by som zabudol, najviac som si vychutnal skladbu Ej, padá, padá rosenka, známu to ľudovku v prevedení M Efektu. Nečakal som to a potešilo ma to.

P.P.S. Fotoalbum je na Facebooku klubu.

2 názory na “Double Trouble v Aligátore”