Trojica nemusí byť svätá, aby bola hodná zapamätania

Chicken Shack nebola práve skupina, ktorá by ponúkala stabilný flek pre nejakú dlhodobú zostavu, i keď prvé albumy nejakým zázrakom nahrávali rovnakí hráči. Keďže „šesťdesiatkové“ blues postupne vystriedali rôzne tvrdšie rockové hody, Stan Webb neostal bokom a na albume Imagination Lady možno počuť, že ho prelom 60. rokov konečne prinútil pritvrdiť a s istou nostalgiou pripomenul to najlepšie od Ten Years After, Mountain a pod.

Stan Webb, líder kapely, pribral rytmiku, o ktorej sa oddá čo-to napísať. Basgitarista John Glascock mal za sebou spoluprácu s Kenom Hensleym (Head Machine, Toe Fat) a pred sebou Carmen a Jethro Tull, spolu so, žiaľ, tragickým koncom. Bubeník Paul Hancox hral v 60. rokoch s kapelou The Mindbenders, ktorá pôvodne slúžila ako sprievodné krovie pre Wayne Fontanu. Spolupracoval aj s Ace Keffordom (priaznivci Cozyho Powella by mali zbystriť pozornosť, bavíme sa o chlapíkovi, ktorý sa vyskytol na ceste ku kapele Bedlam) a mihol sa dokonca v Mungo Jerry. Po Chicken Shack netuším, čo sa s ním stalo. Našiel som aspoň jeho profil na facebooku. Inak, Webbovi ho odporučil sám Bonzo z Led Zeppelin.

Ráznejšie blues Crying Won’t Help You Now jasne dokazuje, že v triu sa to rockuje jedna radosť, Webb navyše objavil čaro kvákadla, to sa azda ani nedá pokaziť. Hendrixovskú inšpiráciu nezaprie ďalšia „rozkvákaná“ záležitosť Daughter Of The Hillside á la Cream. Iste, sem-tam sa kapela tvári, že zahrá nejaký zlomok citlivého motívu á la If I Were A Carpenter, ale nedajte sa zmýliť, bude sa rinčať a žaby v močiari majú zdatnú konkurenciu. Stoprvá variácia na Going Down znie ešte ťažšie, ako obvykle, nemám slov. Mountain by to lepšie nezahrala. A Poor Boy, to je debut Led Zeppelin ako vyšitý, surový až na dreň, mňam. Dobové hrubozrnné bubenícke sólo otvára skladbu Telling Your Fortune, má „bakerovský“ šmrnc (a teda je dlhé a nie práve sonicky rýchle). Zvyšok skladby obopína ťažkotonážne blues, aké ma nikdy neomrzí. Posledná skladba na albume, The Loser, je prekvapivo spevná a odľahčená záležitosť.

Esoteric Recordings v roku 2012 už tradične vypakovalo cédečko v príjemnom prevedení, nechýbajú dva bonusy, singlové verzie skladieb Poor Boy a Telling Your Fortune.

Imagination Lady je parádny blues-hard rockový album, ktorý neprekvapivo milujem a od Chicken Shack lepší nepoznám. Ak ho nepoznáte, spoznávajte!

P.S. Na internete sa dá nájsť aj rok vydania albumu 1971, zvolil som údaj podľa informácií z cédečka od Esoteric Recordings, a teda február 1972. Keď uvážime, že nahrávanie prebehlo v októbri 1971, znie to pravdepodobnejšie.

1. Crying Won‘t Help You Now 5:10
2. Daughter Of The Hillside 3:53
3. If I Were A Carpenter 6:35
4. Going Down 3:33
5. Poor Boy 5:11
6. Telling Your Fortune 11:11
7. The Lover 2:32

Stan Webb: gitara, spev
John Clascock: basa
Paul Hancox: bicie

Imagination Lady Book Cover Imagination Lady
Chicken Shack
blues rock, hard rock
Deram
1972
7

8 názorov na “Trojica nemusí byť svätá, aby bola hodná zapamätania”

1. K Chicken Shack som si hľadal cestu trochu dlhšie, ale pred pár rokmi som to po jednej diskusii ešte skúsil a neľutujem. Práve mi dohrala kompilácia Poor Boy: The Deram Years 1972-1974 (2006), ktorá obsahuje kompletné albumy Imagination Lady (1972), Unlucky Boy (1973) a živák Goodbye Chicken Shack (1974).
    Hejkal, díky za recenziu!