Bedlam: Bedlam (1973)

Bedlam – pre človeka zaujímajúceho sa o hardrockovú muziku je táto pomerne utiahnutá položka diskografie Cozyho Powella povinná záležitosť. Do mojej zbierky si hľadala cestu dlhšie, napokon to vyšlo s vydaním od Zoom Club Records z roku 2011, ktoré má zvláštny podlhovastý obal (ako prerastené DVD), na CD priam jedinečný.

1973_bedlam_high

Podobne na mňa pôsobí aj muzika vtelená do desiatich skladieb, z ktorých každá by mohla slúžiť ako soundtrack ku kotlom v pekelnom oddelení pre neposlušných Kresťanov. Žiadne páranie sa s čerstvými neborákmi, gitara zakvíli, rytmika buráca, diabolský spev uvádza tému Believe In You. Bodaj by niekto neveril, keď ho pichajú vidlami smerom ku kotlíkovému gulášu. Aj Hot Lips nadobúda v tomto kontexte úplne jasný význam. Ide o vzletné gesto, ktoré usmaží aj cencúľ. Zaujímavé je, že sa na ten bozk obeť (poslucháč) vyslovene teší a patrične si ho masochisticky užíva. V objatí Sukuby zvanej hoci Sarah to síce pôsobí mäkučko, ale nejaké to pnutie sa dá vydojiť aj s nežnej pesničky. A aby sme ostali v rovine hriechu, nasleduje ďalšia romantická záležitosť Sweet Sister Mary. To by sa deviantovi páčilo aj Seven Long Years. Minimálne toľko si tu vyhráva kvákadlom skreslená gitara. Dosť bolo laškovania! Prichádza bluesový netvor The Beast a s tým by „techtle-mechtle“ dopadli traumatizujúco. Nekonečné muky už nie sú, čo bývali, nuž je tu oddychová rocková chľastačka Whiskey And Wine. S výdatnými promile v krvi sa to trilkuje Looking Through Love’s Eyes. Akosi som pozabudol, že som v zatratení, nuž ma drsne zoderie z kože rázovitá skladba Putting On The Flesh. Tne, ako sa vraví, do živého. A to sme v posmrtnej ríši… Bubácke vyvrcholenie sa odvoláva na zľutovanie, Set Me Free sa však, ako vieme, dobrotivým všemohúcim entitám priveľmi nepozdáva, keď prekliať, tak navždy.

A tak neostáva iné, ako sa doživotne upísať albumu Bedlam skupiny rovnakého mena. Tomu vravím pokušenie!

1. Believe In You 3:58
  2. Hot Lips 4:34