Hrabáč africký so záľubou v Hammondoch

Navzdory presvedčeniu niektorých tiež rockerov sa dá hrať rocková hudba i bez gitary. Príkladov je mnoho, jeden z nich sa volá Aardvark. Zabudnite na zvláštne zvieratko zvané hrabáč, ideme rockovať!

A že poriadne vrčí a cerí zuby, dokazuje už aj úvodná podmračná skladba Copper Sunset. V závere sa tí bystrejší dopočítajú až do troch a už je tu klavírnejšie odľahčená pieseň Very Nice Of You To Call. Keďže kapela nikdy nemá istotu, či jej publikum zatlieska, pre istotu si tlieska sama. Lalákanie v závere si viem predstaviť ako koncertne natiahnutú komunikáciu s davom.

Ale už je tu creamovský nástup Many Things To Do, rozhodne sa nemôžem vyznať z nejakej nudy, je to podarená skladba. Zahuhlaný spev a nejaké tie pokusy o kompozičné vyhrávky bicích a klávesov pekne pospolu, to je cukrovo refrénová záležitosť Greencap. Zadumaná sólová časť nemá chybu. Ako na pohrebe si pripadám pri úvodnom cnení v skladbe I Can’t Stop. Následne sa zdá, že umrlec vyskočil z truhly a uháňa preč, čo tak pobavilo miestneho barového pianistu, že si rýchlo čosi zahral. „Monytypythonovský“ popevok obsadil dominantnú rolu v prvej polovici skladby Outing. Väčšiu časť skladby, ktorej o redukčnej diéte nikto nikdy nič nepovedal, zaberá psychedelické stonanie, kvílenie, hučanie i bučanie prítomných nástrojov, tak nevravte, že som vás nevaroval.

Citlivky sa isto potešia podmanivému kúsku Once Upon A Hill a na záver sa klávesy chrámovo ponaťahujú v niečom, čo sa volá Put That In Your Pipe And Smoke It. A že je to divoká klasicistická rocková metelica, o tom nepochybujte.

Aardvark – skvelý album nielen do suchopárnej poličkovej zbierky, ale i do života! Bacha, ak bez zvuku gitary ani nerozdrapíte oči, nieto ešte aby ste vykonávali nejakú potrebu, nie je to nič pre vás.

1. Copper Sunset 3:39
  2. Very Nice Of You To Call 3:58
  3. Many Things To Do 4:22
  4. Greencap 6:03
  5. I Can’t Stop 5:23
  6. Outing 9:55
  7. Once Upon A Hill 3:06
  8. Put That In Your Pipe And Smoke It 7:35

Stan Aldous: basa
Frank Clark: bicie
Steve Milliner: klávesy
Dave Skillin: spev

Aardvark Book Cover Aardvark
Aardvark
progressive rock
Deram
1970
8

11 názorov na “Hrabáč africký so záľubou v Hammondoch”

1. Paráda, tohle je moje parketa. Dřevní klávesovej hard – nebo classical – rock mám rád a tak jsi se mi trefil do noty. Doma mám podobně laděné Still Life, letos na jaře jsem si koupil debutové cédéčko krajanů Egg a možná bych ještě něco takového vyhrabal, ale AArdvark jsem dosud neznal. A líbí…

1. Ba, když přijde řeč na bezkytarový prog/hard rock, nemožno Aardvark minout. Nic to, že za vlajkovou loď kytaryprosté muziky budu už napořád považovat Still Life.
      A pravda, těch kapel zná historie víc, než by nezasvěcený čekal. Z tipů, které tu nezazněly, přidám první dvě alba Rare Birth – jedno lepší než druhý.

2. AARDVARK doslova zbožňuju už od první chvíle, kdy jsem je slyšel poprvé, před necelými dvaceti léty. Zaujali svojí zemitou melodikou, uhrančivou dramatičností a hlavně schopností vlézt člověku do hlavy. Od melancholie, přes bigboš, až po trýznivou torturu zvukem. Na krátké ploše předvedli hudební žranici. Každá skladba je zážitek z kompozice, harmonie, dravé emocionální souhry všech možných nálad. Kaledioskop, od posluchačsky přítulných skladeb, až po drásavé výplody na hranici avantgardy. Pořídil jsem si 3 různá vydání CD a testoval na nich aparaturu, protože zvukově jsou nároční, některé detaily a finty vylezou až když je pozorně posloucháte na dobré sestavě. Pro mne 100% !