Na svete je 3CD Katapult Essential (Zlatá kolekce). Obsahuje novinku Sonet 66.
4 názory na “Katapult – Katapult Essential (Zlatá kolekce), 2018”
Pridaj komentár
Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.
Na svete je 3CD Katapult Essential (Zlatá kolekce). Obsahuje novinku Sonet 66.Katapult – Katapult Essential (Zlatá kolekce), 2018
Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.
Shakespearea mám zmapovanýho ještě míň než Katapult a platí to i o jeho sonetech. Na stopu 66. mě svou variací kdysi přivedl písničkář Vladimír Veit, slyšel jsem ho i v podání Ebenů v překladu Jana Vladislava a poznal i řadu dalších verzí. Olda si vybral nedostižnou podobu z pera shakespearologa Martina Hilského a s jeho souhlasem ji doplnil refrénem. Myslet si o tom můžu cokoli, faktem zůstává, že Sonet 66 je geniálním dílem, aktuálním i po 400 letech.
“Po jeho přečtení jsem měl stovky melodických nápadů. A protože pořád poslouchám hudbu svého mládí, pustil jsem si jednou svou oblíbenou polskou kapelu Perfect a nechal se pro Sonet 66 inspirovat jí. Takže se na něm podíleli Perfect, Shakespeare, Martin Hilský a Olda Říha. Je to eurohit,” říká frontman Katapultu, k čemuž pro upřesnění třeba dodat, že inspirace se v tomhle případě rovná převzetí (v kreditech přiznanému) hudby Zbigniewa Hołdyse, kytaristy a zakladatele Perfectu, na jejichž druhém albu UNU (1982) vyšla skladba Autobiografia s textem Bogdana Olewicze a v Polsku se stala hymnou generace osmdesátých let.
Hřích si ji nepřipomenout, stejně jako skutečnost, že dva týdny tomu, co Perfect hráli na minifestivalu Bystřický Zlot 2018 na česko-polsko-slovenském pomezí.
Borek, díky za doplňujúce informácie k danej skladbe.
Nic proti Katapultu – doma je sice mít nemusím, ale jejich skladby mi neva a pár jich mám docela rád. Ovšem musím se zmínit o naprosto katastrofálním koncertě na ČT Art. Běželo to večer ze čtvrtka na pátek a šlo o záznam vystoupení z roku 2005.
Akce proběhla v plzeňské Besedě, což je sice sál pěknej, se secesní výzdobou, ale pro rockovej koncert celkem nevhodnej. U očíslovanejch stolečků sedělo publikum oblečené jak na ples, ale přišlo mi jak najatej a placenej kompars. Většina vypadala jak chovanci nějakého ústavu a bylo kouzelné sledovat, jak se snaží zpívat a nezná slova. Koncert probíhal za plného osvětlení sálu aj pódia, tzn. bez nějaké “světelné show” a s naprosto jalovou atmosférou. Olda s dědkem a Toljou by se mohli rozkrájet, ale s těma lidma prostě nehli. Z mého pohledu to bylo naprosté fiasko a režisérka M. Nešlehová by zasloužila polejt dehtem a vyválet v peří…
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1143638030-ct-live/20554215279-ct-live-katapult/
Naprostý súhlas … průser na mraky velebnosti a jdu blejt …
Aký to rozdiel medzi tým, čo som zažil na vlastnej koži v Holíčskom amfiteátri Anno Domini 1979 a hore uvedenou “akciou” …